Waarom zit het papiertje zo stevig om een lolly dat een kind het met geen mogelijkheid open krijgt?

Voor mij als volwassene is het vaak al een ramp, maar ik eet die dingen haast niet. Het is vooral bij de duurdere (chupa chups) waarbij ik de kids altijd moet helpen om het papiertje eraf te halen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als fanatiek Chupa Chups-eter heb ik hier ook last van, en ik trek op kantoor wel eens rare blikken wanneer ik met mijn lollie aan het pielen ben. Vooral omdat ik bij stevige papiertjes altijd zo "geconcentreerd, met de tong uit de mond" met die lollie bezig ben. Gelukkig zitten ze niet allemaal muurvast, en kan ik anders nog de benodigde, scherpe kantoorartikelen gebruiken om mijn lollie te bevrijden. (Waar zo'n nietjesverwijderaar al niet handig voor is!) Ik vermoed dat ze dit doen zodat het papiertje niet te vroeg los gaat, om de smaken van de individuele lollie te beschermen. En natuurlijk is het ook zo dat als het papiertje strak om de lollie zit, je de merknaam beter zichtbaar kunt maken.

Als ze losser zitten, kunnen ze te makkelijk losschieten. Zelfs (of juist) in de fabriek al.

ik ben van mening dat een kind dat het papiertje er niet afkrijgt (motoriek) dan niet oud genoeg is om een lolly te eten (verstikkingsgevaar). Mijn zoon van vijf krijgt dus geen lolly's omdat hij het papiertje er niet afkrijgt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100