Ik heb een 'foute man' hoe ga je daarmee om.

Mijn vriend is heel gemeen maar ik hou van hem. Hoe ga ik hier mee om?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (7)

Dit ter tafel brengen. Als hij het er niet mee eens is en niet liever voor je wilt zijn vrees ik het ergste. Het ergste is; zoek een goede man waar je ook van kan houden en die je waardeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vragen of hij aardiger wil/gaat doen en anders dumpen, dan is hij de liefde niet waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat je kan doen is er mee leren om te gaan want een foute man veranderd niet als hij dat niet wil.
Je zult alles van hem moeten accepteren en dan ook echt alles.
Gemeen zijn, eventueel vreemdgaan, ruzie maken, alleen op stap willen enz enz.
Als jij ervan overtuigd bent dat je zo'n leven verdient hebt moet je er vooral mee door blijven gaan, als je vindt dat je beter verdient is mijn advies: heel hard wegrennen en nooit meer bij hem terug komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zit hier waarschijnlijk een foute man te 'minnen' haha
Accepteren of niet accepteren. Meer keuzes zijn er niet. Je moet je misschien wel afvragen wat jouw norm van "fout" is en wat de norm van je vriend wat "fout" is
13 jaar geleden
Door eens heel eerlijk stil te staan bij de redenen, dat jij van hem houdt...

Hoop je stiekem, dat hij op een dag wakker wordt, en zich realiseert, wat voor een lieve vriendin hij heeft, en dat hij omkeert als een blad aan een boom? Dat hij misschien wel heel fout en gemeen met iedereen op de wereld omgaat, maar jou onweerstaanbaar vindt, en erkent, dat jij alleen de enige bent, die zijn hart weet te raken? En wacht jij hoopvol op de dag dat dit gaat gebeuren?

Of is hij zo'n enorme spetter, dat iedere vrouw ter plekke naar adem snakkend van haar hoeven stort, en hem smachtend met hun ogen uitkleedt, terwijl jí''j degene bent, die straks met hem naar huis gaat?

Je leest dit soort verhalen in de boeken met de plaatjes van bruingebrande, breedgeschouderde macho's en halfontklede, hem in aanbidding aanstarende vrouwen met haar tot de knieholtes op de kaft.
Dit soort boeken wordt verslonden, al tientallen jaren komen er wekelijks nieuwe bij, dus dit is een soort gedachtengang, die veel vrouwen romantisch en goed-voelend vinden.
Maar het zijn dromen om in te vluchten uit de werkelijkheid, net als een soap op de tv....

Hou jij van jezelf?

Ben je je ervan bewust, dat je een vrouw bent, die er recht op heeft liefgehad te worden, gewaardeerd, gerespecteerd, dat er rekening wordt gehouden met jouw wensen in een evengroot aandeel, als met de zijne?

Is zijn aanwezigheid in jouw leven goed voor je, wordt je leven er rijker en zinvoller en gelukkiger door?
Is hij een waardevolle aanvulling in jouw tóch al met goede dingen gevulde leven?
Of is hij een stressfactor, waarvoor jij je krampachtig in allerlei bochten moet wringen, of moet 'snoeien' aan jezelf, jezelf doorlopend in de hand houden om alleen maar getolereerd te worden, want anders wordt hij héél vervelend en 'gemeen'?

Denk daar eens rustig over na, en denk daarbij, dat er maar één mens is, die je hele leven, dag in dag uit, bij je zal zijn, en waar je dus de allerbeste vrienden mee zou moeten zijn :
jij zelf!!!!

Alle andere mensen komen en gaan, en je hebt niemand zó nodig als de lucht die je inademt, dat je niet zou kunnen leven zónder hem/haar. Je bent een zelfstandig levend wezen, met het recht op een plek in de zon en rust en een vredig gevoel in je hart.

Dus hou meer van jezelf, en kijk goed uit, of iemand die jij je liefde geeft, dit grote geschenk ook echt waard is, en er behoedzaam en zorgvuldig mee omgaat.

Zo niet: wegwezen. Heel snel en heel ver!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgende keer iets uitgebreider antwoord graag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ erg goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+zo is het inderdaad
Je zegt dat je van hem houdt, maar dat hij heel gemeen is.
Hou je dan wel van jezelf? Verdien je niet iemand die beter voor je is?
Denk eens na wat hij je bieden heeft en wat hij je 'kost'.
Je kunt hem niet veranderen, dus wil je zijn gemeenheid accepteren? Zo niet, waarom hou je dan van hem? Hou je wel echt van hem, of wil je niet alleen zijn?
Waarom viel je op hem? Wat zijn/waren zijn leuke kanten? Heeft hij die nog?
Als hij echt een foute man is, dan adviseer ik je om met hem te breken, hoe moeilijk ook...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker kort antwoord: inruilen voor een goeie man. Geen hand vol, maar een land vol(leuke mannen).