Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn dochter is alleenstaande moeder van 2 kinderen ze werkt 24 uur per week verdient €780 per maand kan zij hierbij nog bijstand bij aanvragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt mij wel.

Jouw dochter zit onder het minimuminkomen dat betekend dat ze recht heeft op een aanvulling van de socialedienst.

Ik ontvang een bijstandsuitkering en heb werk ,de socialedienst vult mijn inkomen aan tot 1080.

Wel gaan ze kijken naar haar situatie, betaald vader ook mee ja/nee. Is het mogelijk dat hij meebetaald?

Succes. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Er zijn toeslagen die niet als inkomen word gezien dat is de huurtoeslag, zorgtoeslag en de kindertoeslag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanvragen kan natuurlijk altijd. Of ze het zal krijgen hangt af van de totale financiele situatie waarin zij zich bevindt. Als het geld dat zij verdient samen met toeslagen waar zij recht op heeft (bijv. zorgtoeslag en huurtoeslag) niet genoeg is om in haar levensonderhoud te voorzien kan ze een bijstandsuitkering krijgen. Maar... gezien het bedrag dat zij verdient denk ik niet dat men vindt dat een bijstandsuitkering erin zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals in de bovenstaande link al wordt aangegeven is daar een mogelijkheid voor inderdaad.

Het wettelijk minimumloon is nu 1416 euro per maand (23 en ouder) De bijstand is 70% van dit minimumloon als je alleenstaande ouder bent.
70% is in dit geval zo'n 990 euro en daar zit jouw dochter dus nog behoorlijk onder.

Let wel dat eventuele alimentatie ook bij het inkomen wordt opgeteld.

Bij de gemeente kan nog geprobeerd worden om bepaalde toeslagen te krijgen. Dat kan tot 20% bij die 70% (dus in elk geval niet meer)
Ik zou zeggen alles proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Het zal niet makkelijk zijn om van dit bedrag rond te komen met twee opgroeiende kinderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding