Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb morgen een spreekbeurt, hoe overleef ik dat?

Ik heb morgen een spreekbeurt en daarna ben ik debatleider. Ik ben erg zenuwachtig. Zijn er tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Als je er eenmaal staat, luid praten en zelfverzekerd uit je ogen kijken. Ook de groep veel in kijken! Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon jezelf zijn!
en iedereen lang aan kijken,
zorg dat je eerste stukje helemaal uit je hoofd kent ,
En de rest gewoon nu nog een keer door lezen dan ken je het wel..
denk ik;$

succes!;p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je goed voorbereiden zodat je er zeker van bent dat je het kunt. Probeer, als je zenuwachtig wordt, rustig te blijven praten. Dan heeft de klas echt niet door dat je het eng vindt. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft toch niet zenuwachtig te zijn voor je eigen klas?

bedenk wat je er zo eng aan vind.
dat je een foutje maakt?
dat is toch menselijk?

bij ons als we een spreekbeurt moeten doen moet de hele klas het doen ik weet niet hoe het bij jullie is maar bedenk dat de hele klas het moet doen en dat hun misschien net zo zenuwachtig zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accepteer dat je voor zoiets best zenuwachtig mag zijn. Haal een paar keer diep adem. Soms helpt het ook om gewoon aan het begin 1 keer te zeggen dat je zenuwachtig bent. En na afloop mag je trots op jezelf zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn maar heel weinig mensen niet bang! Dat is belangrijk om je te realiseren. Er zijn zelfs acteurs/actrices die, iedere keer als ze het toneel op moeten, bang zijn.
Wees jezelf, voel je hartstikke zeker vanbinnen.
Bereid alles goed voor.
Spreek jezelf vanbinnen positief toe vantevoren.
Vanavond nog effies goed oefenen. Lukt het niet goed; men zegt dat een slechte generale repetitie een prima voorstelling geeft!!!
Als je gaat beginnen: haal diep adem, rechtop staan, kijk iedereen aan, wees overtuigd van jezelf en: BEGIN!!!
Wedden dat je het overleeft? :-)
Heeeeeeeel veel succes!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond het ook altijd eng, maar als je daar staat vind je het leuk! Wees vooral trots op jezelf, en maak je vooral niet te druk! x.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding