Hoe vertel ik een onvoldoende tegen mijn (strenge) ouders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.5K

Antwoorden (7)

Niet. Doe ik ook nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen, wellicht kun je een 'geschikt' moment afwachten, net na het eten oid. vraag ze ook om hulp om de volgende keer een voldoende te halen. dan lijkt/is het/ net dat je je eigen fout ziet en graag wilt oplossen

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meteen, en voorzichtig. Zorg ervoor dat ze in een goed humeur zijn, en dat ze niet erg gestrest zijn of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg meteen erachter een uitleg; dat bijna iedereen onvoldoende had bijv of dat hij echt te moeilijk was. of zeg het gewoon niet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg dat je naar aanleiding van je cijfer extra uitleg en lessen hebt gevraagd bij de desbetreffende leraar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeggen en zeker niet wachten... Als jij gewoon je best hebt gedaan kan je zeggen: ik heb bijles nodig voor vak x, ik heb een onvoldoende en dat wil ik niet nog een keer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet de verwachtingen niet te hoog, eerst zeggen dat et slecht ging, dan 'beginnen met leren' aan de volgende toets, dan cijfer laten horen.