Koude handen en voeten, wat kan de oorzaak/oplossing zijn?

Ik heb bijna altijd koude handen en voeten, terwijl de rest van mijn lichaam bijna altijd een normale temperatuur heeft.
En ik bedoel dan ook echt steenkoud!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kheb dat ook

Het beste antwoord

Het zou een tekort kunnen zijn aan ijzer ofwel bloedarmoede.

Het zou ook kunnen zijn dat je winterhanden of voeten hebt. Dit kun je herkennen aan blauwe handen of voeten. Volgens mij heeft dit te maken met vernauwde bloebvaten, zodat het bloed niet meer goed doorstroomt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor uitgebreid advies kan je het beste naar de huisarts gaan. Die kan je het beste helpen om hier eventueel wat aan te kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heb ik ook! Niet zoveel van aantrekken, als je iets van sokken aan doet of onder een dekbed ligt krijgen ze t vanzelf warm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al een extra deken op mijn voeteneind, en slaap met sokken aan, maar ik heb een vriendin, en omhaar altijd aan te raken met 'ijsklontjes' wordt ook wat vervelend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ook daar heb ik last van, maar bij mij is het meestal na 10 minuutjes weer redelijk op temperatuur..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waar, maar ik was wel nieuwsgierig naar wat het nou echt was, en of het op te lossen is;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zover ik weet is er niet echt iets
om het op te lossen.. Ik heb het wel vaak als ik even geen sokken aan heb gehad, dan even over de koude vloer loop, en dan bijv. in bed ga liggen..
Dit heb ik ook. Denk dat het iets te maken heeft met de bloedstroming in het lichaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slechte doorbloeding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te slechte bloeddoorstroming, dit kan je bijv verhelpen door iedere dag zo'n 30 gram pure chocolat te eten, dat is goed voor je aders, die kunnen dan met zo'n 10% vergroten, verders kan je lekker voetenbadje nemen met hete thee, lekker warm voor je handen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij worden ze bij kou hellemaal wit zelfs en me tenen voel ik dat dit zo is. Als het te lang zo is kunnen ze gaan tintelen. Hierbij zijn je bloedvaten in je vingers vernauwt. Dit om je lichaam zo lang mogenlijk warm te houden. Je tenen en vingers zijn het verste weg en een lichaam sluit leden maten af als er een kans is dat organen onderkoelt kunnen raken.... Maar handschoenen en wintersokken helpen super daartegen. Of naar dokter en vragen om iets van een zalfje had ik ook raad niet de bedoeling uitleg te lezen want dat is voor een heel ander doeleinde.... Maar die hiel niet bij mij. Deze zalf verwijd de bloedvaten. Oftewel betere toevoer.

Eventueel sorry voor de spelling