Kan schade ontstaan na opleveringsrapport verhuurder verhaalt worden op de oude huurder ? Wij krijgen rekening voor nieuwe keuken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Nee, tenzij het een verborgen gebrek betrof - dan kun je wel degelijk het bokkie zijn. Maar als het goed is is de woning bij oplevering helemaal gekeurd en goedbevonden (en dat is de verantwoordelijkheid van de verhuurder zelf) en kan men niet meer achteraf komen aankloppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, als alle papieren akkoord zijn bevonden én getekend kan er geen oude zaken meer op de vorige huurder worden verhaald. Ik vraag mij alleen af waarom jij de rekening krijgt voor een keuken. Dat is in Nederland heel ongewoon -in tegenstelling tot Duitsland- Een keuken moet in een redelijk staat zijn, dat het voor de huurder bruikbaar is. Het betreft hier woningverbetering en de verhuurder plukt daar alleen de vruchten maar van. Huur jij van een particulier ofzo?