doe jij je wel eens slimmer voor dan je bent? zo ja in welke situatie?

sollicitatie? vrienden? gezelschap wat je niet kent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Voortdurend. Maar de enige plek waar ze erin trappen is hier :(
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahhah antwoordman ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha, ja wij zien natuurlijk niet wat je allemaal googelt.

Andere antwoorden (12)

hmm nee denk het niet. als ik dat bvb in een sollicitatie zou doen heb ik mezelf ermee.
zou ik het hier doen val ik door de mand
en zou ik het in het dagelijks leven doen ben ik dnek ik snel vrienden kwijt.

dus nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als iemand aan mij vraagt of ik van een bepaald onderwerp enige kennis heb geef ik daar gewoon een eerlijk antwoord op.

Op mijn werk is het anders. Als ik niet weet hoe iets werkt, dan zeg ik dat ook gewoon. Maar ik zorg er wel voor dat ik kom te weten hoe het werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is slim, wat is niet slim? Iedereen weet wel iets anders beter. Ik weet vrij veel over Windows, maar ik weet niks over auto's. Het is relatief.

Maar als je gaat bluffen over iets waar je geen weet van hebt, dan ben je gewoon dom en je zal vrijwel direct door de mand vallen.
Je kent ze wel, mensen die denken dat ze verstand hebben van computers maar toch telkens met vragen en taakjes komen (die ze dan eigenlijk zelf zouden doen, omdat ze o zo goed zijn in computers).

Toegevoegd op 18-06-2009 11:36:06
Stelling: Degene die het meeste zegt met de minste woorden is het slimst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een teken van domheid te denken dat je je slimmer kunt voordoen dan je bent... Ik doe dat nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, waarom zou ik : in de praktijk komt het heel eerlijk gezegd vaker voor dat ik me dómmer voordoe dan ik ben. Nouja, soms ben ik ook gewoon veel dommer dan ik zou moeten zijn, of althans niet verstandig.
Het ligt ook zo aan waar het over gaat. Mensen kunnen het meestal wel waarderen als je iets weet of iets eenvoudig uit kunt leggen. Maar hun taalfouten verbeteren of een onschuldige foute veronderstelling onderuit halen stellen ze in de regel beslist niet op prijs. Soms moet je dan ook maar even gewoon op je tanden bijten.

De definitie van slimheid vind ik ook een beetje wankel. Wanneer ben je 'slim' ? Je kunt veel weten zonder slim te zijn, snel van begrip zijn zonder slim te zijn, een hoog IQ hebben zonder slim te zijn, ik zou zo één twee drie niet eens een precieze definitie weten van slim. Als ik zeg dat iets slim is, bedoel ik meestal vindingrijk (slim gevonden / slim bedacht) , als ik zeg dat iets dom is bedoel ik meestal ondoordacht. En mijn vindingrijkheid verstop ik niet, die is vaak juist wel handig en daar schaam ik me niet voor. In de volksmond bedoelt men echter vaak intelligentie.

Ik zou niet weten wanneer ik me slimmer voor doe dan ik ben of wanneer dat ooit nuttig of toepasselijk is geweest. Ik laat me er echter niet graag , eigenlijk nooit op voorstaan dat ik ´slimmer´ben dan een ander, of intelligenter, of meer kennis heb. Ieder mens heeft kwaliteiten en die zijn lang niet allemaal te vatten onder de noemer ´intelligent´, maar minstens zo belangrijk zoniet belangrijker. Ik heb eerder de neiging daar tegenop te kijken. Mensen die heel sociaal zijn, of heel muzikaal, of heel energiek, of heel georganiseerd, of heel gedisciplineerd ; er zijn zoveel dingen waar ik tegenop kijk, dat ik me wel eens afvraag waarom we juist aan intelligentie zo'n hoge waarde toekennen. Zwaar overschat begrip volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ik me voorstellen. Maar de meeste vragen die me interesseren, zijn vaak niet die waarop je een antwoord van twee zinnen kan geven - tenminste, ik niet, en niet als je een volledig antwoord wil geven. Korte antwoorden zijn niet altijd juiste antwoorden.
Ik ben het me ook wel bewust, maar het blijft me 'overkomen'; ik wil gewoon volledig zijn. Gewoon overslaan joh ; doe ik ook wel eens. ;-D
Het is maar net in welke analytisch gedefinieerde interpretatie je de vraag bekijkt...

Maar zal me niet zo snel slimmer voor doen dan ik ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
analytisch gedefinieerde interpretatie ...jij klinkt heeel slim...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg 3 keer hetzelfde naatje...
Ik doe me alleen slimmer voor wanneer ik iemand in de maling neem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker wel.. ik zit in de sales en weet niet met mijn produktportfolio lang niet altijd wat ik precies verkopen moet.. dus mezelf slimmer voordoen , doen alsof ik weet waar ik over praat, en wat bluffen is een verkooptechniek die ik dagelijks moet toepassen.. Zonder de klant te benadelen hoor...ben een eerlijke verkoper!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andersom is veel makkelijk en prettiger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net als Tovenaar zegt. Je kan niet alles weten. Meestal weet je meer dan gemiddeld over een paar zaken. Daar kan je dan over meepraten of gefundeerd je mening of uitleg geven. Over andere zaken is het vaak beter te zwijgen en goed te luisteren in de hoop wat op te steken. Maar slimmer doen dan je bent, nee, dat doe ik niet. Lijkt me erg vermoeiend. En wat bedoel je met "slim"? Schrander, intelligent, gestudeerd of gehaaid, boerenslim, uitgekookt? Zoals met veel dingen is ook dit simpele woordje voor velerlei uitleg vatbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je! Ik doe mijn best, meer kan ik niet doen :-)
Slim zijn is maar relatief. Elk mens heeft zijn/haar slimme kanten en zo kunnen we van elkaar leren en vullen we elkaar aan.

Ik hoef me niet slimmer voor te doen dan ik ben, daarvoor ben ik slim genoeg :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, denk ik. Op school gaat dat moeilijk, de leraren weten het vaak beter.. En m'n vriendinnen zijn allemaal ongeveer even slim als ik..