Hoeveel poten heeft een miljoenpoot echt?

(serieuze vraag)
Er passen nooit miljoen poten op zo'n beestje, dus daarom vroeg ik me af hoeveel het er wel zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Antwoorden (3)

1000poot heeft honderd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
80 tot 400 pootjes...!!! Check wikipedia...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Miljoenpoten hebben enorm veel pootjes. Daarom worden ze natuurlijk ook miljoenpoten genoemd. Toch hebben ze in werkelijkheid geen miljoen- maar hooguit 750 pootjes. Dat is nog steeds best veel, maar goed hardlopen kunnen ze er niet mee. Ze zijn veel langzamer dan de duizendpoot. Miljoenpoten behoren tot de geleedpotigen. Het lijf van het dier is verdeeld in allemaal stukjes, segmenten genoemd. Elk segment heeft twee pootjes aan de linkerkant en twee pootjes aan de rechterkant. Je kunt miljoenpoten vooral tegenkomen in de aarde, tussen oude bladeren, onder stenen en in rottend hout. Dit is ook de plek waar ze hun voedsel vinden. Ze eten graag algen en mossen.
Amadea