Hoe help je iemand die depressief is zonder in cliché's te vervallen(zoals:"kop op,morgen gaat het beter") Hoe kun je ECHT helpen?

Depressie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

wat voor iemand die depressief echt kan helpen is zorgen dat problemen niet groter worden.
MAW zorgen uit handen nemen rekeningen betalen zodat er geen schulden ontstaan,samen schoon maken zodat het ze niet vervuilen,zorgen voor gezond eten wat dat is heel belangrijk.al dat soort dingen.Kijk of je iemand mee naar buiten kunt krijgen als het mooi weer is gewoon ff de ellende vergeten en de frisse lucht in.De hulp om een depressie echt opgelost te krijgen kun je beter vaak beter aan profesionals over laten.

Toegevoegd na 1 minuut:
gebruik ook de zoek optie van gv eens een keer as die het weer doet.Misschien staan daarnog bruikbare tips tussen er a heel wat over dit onderwerp op gv geschreven
veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Ja,zonder professionele hulp is het niet te doen,dat ben ik wel achter gekomen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen moeite hoor

Andere antwoorden (2)

Ook heel goed voor jezelf zorgen. Jij kunt het alleen niet oplossen. Je kunt het alleen een heel klein beetje makkelijker maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide waar.
Bedankt voor je reactie!
professionele hulp gaan zoeken
dit is heel moeilijk dat weet ik,regelmatig je hoofd om de deur steken,misschien thuiszorg aanvragen,depressief kan zoveel oorzaken hebben,dit kun je als leek echt niet zien,maar we weten wel dat de mens die depressief is niet goed voorzelf zorgt,en mensen die medicatie krijgen gaan vaak in deze situatie heel slecht met inname om,gewoon omdat men het nut er toch niet van in ziet,ik werk zelf ook bij een persoon die hier ook erg last van heeft,we praten veel,ik zorg,ik maak schoon,ik geef tips die we samen doen,tips geven aan de persoon ,die het dan zelf zou moeten uitvoeren werkt niet,je doet het samen,zorgen voor een opgeruimd huis werkt goed op een verstoorde geest,en deze donkere periode is al erg genoeg om door te moeten komen,als het mooi weer is proberen even naar buiten te gaan,vaak wil men niet dat weet ik maar bv even een boodschapje of een brief posten ,desnoods van jezelf ,sterkte met dit alles.