kan je naar het mbo gaan als je zwanger bent?

ik wil alleen maar weten als je naar het mbo kan gaan als je zwanger bent.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (6)

Ja, dat kan. Wanneer zwangeren worden geweigerd, wordt dat discriminatie genoemd, en dat is verboden in Nederland en België.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk kan dat. Waarom zou het niet kunnen?
Of JIJ het kan, da's een andere vraag!
Maar de school zal je nooit weigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten alletijden kun je dat doen
ronron1212
13 jaar geleden
Dat kan, het kan alleen wel spelen dat je als je zwanger bent, je het wat moeilijker hebt met praktijkstage.
Omdat je bv moeilijk langer kunt staan ofzo,of in aanraking moet komen met stoffen die niet zo geschikt zijn op dat moment. Dus spreek dat soort dingen goed door van te voren
anneliez
13 jaar geleden
ja dat kan wel maar er zitten wel haken en ogen aan. Voor jezelf is het zo dat je kan beginnen met je opleiding maar door je zwangerschapsverlof teveel school mist waardoor je het jaar over moet doen. Tenzij je zulke goede resultaten behaalt dat je alleen bpv uren bijvoorbeeld in moet halen in het jaar erna maar je hebt dan wel een kleine dus kan je dit inplannen (keuze die je van te voren moet maken anders is het zonde tijd) Ten tweede is het soort mbo van belang. Welke richting je kiest want zoals een eerder antwoord kan je problemen krijgen met je stage. een nadeel voor de school is dat wanneer jij een jaar langer over je opleiding doet zij geen extra geld krijgen om je op te leiden dus voor de school is het niet gunstig jou aan te nemen en zij zullen jou mits je niet leerplichtig bent adviseren om na je bevalling te starten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een MBO en als je niet meer leerplichtig bent, dan is de hoeveelheid aanwezigheid niet het belangrijkste, je diploma halen wel.

Ook al ben je er dus heel vaak niet, zolang jij goede cijfers haalt prima toch!

Ik weet niet of je dit gaat doen met behulp van studiefinanciering, daar zitten wel voorwaarden aan, onder andere het afronden van je opleiding, hou dit wel in de gaten of je dat dan wel aan kan met een zwangerschap en straks een baby. Anders blijf je met een torenhoge schuld zitten.

Wat precies de voorwaarden zijn van studiefinanciering weet ik verder niet.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je aanwezigheid is wel belangrijk. Je krijgt studiefinanciering en wanneer je meer dan 20% afwezig bent wordt dit gemeld bij het RMC en kan je de SF terug betalen. Dus het maakt wel degelijk uit. Dit is trouwens tot je 23ste. Na je 23ste ligt het aan de school hoe ze met het verzuim omgaan.
sterredag
13 jaar geleden
is dat niet afhankelijk van de reden dat je afwezig bent?