Waarom haten we spam in onze mailbox, terwijl als we ongewenste reclame krijgen in onze brievenbus (ook een soort spam) dat iets minder erg vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt de ' ongewenste reclame' net zo erg hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarom zei ik ook "iets minder erg" vervelend is het wel, maar nog niet zo erg als spam in je mailbox

Het beste antwoord

"WE" haten spam niet.jij vindt het wellicht vervelend zoals zoveel anderen ook.ik vind het ook niet prettig,maar haat is een gevoel dat ik niet verspil aan reclame,van welke vervelende aard dan ook.
wil jij het haten blijven noemen,dan is de reden misschien dat je niets beters met je gevoelens te doen weet dan je druk te maken over reclame.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ en - voor de laatste alinea.
niko
13 jaar geleden
dank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- van mij. Er zijn kleine en grote dingen waar mensen zich druk over maken. Dat de vragensteller zich nu even druk maakt om iets kleins, dat kan. Ik kan daar geen conclusie uit opmaken over hoe die persoon met de rest van zijn gevoelens omgaat.
niko
13 jaar geleden
dank.

Andere antwoorden (5)

misschien omdat er via de mail een virus mee kan komen en met de post niet. Ja hooguit een poederbrief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een nee/nee sticker, voor mij hoeft het geen van beide.
wel kan ik me voorstellen dat je niet zit te wachten op al die viagra aanbiedingen en dergelijke, terwijl het wel interessant kan zijn te zien wat de plaatselijke winkels in de aanbieding hebben.
dat is letterlijk en figuurlijk toch wat dichter bij huis.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind ik inderdaad net zo irritant. Zeker als je met een nee-nee-sticker van de reclame krijgt met daarom : aan de bewoners van.....
Gelukkig heb ik een oud-papierbak bij de voordeur!
Reclame in de brievenbus kan je 'weren'. Met spam is dat een stuk moelijker...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je spreekt voor jezelf, ik haat reclame in de bus. Heb een Nee/Ja sticker voor de weekkranten. Helaas zit daar een lading reclame in verstopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reclame in je brievenbus is veel makkelijker tegen te houden. Spam is aan jouzelf geadresseerd, dus het voelt opdringerig, het is ongedifferentieerd (ik ben geen doelgroep voor nepRolexen en nepViagra maar ik krijg die mails wel) en eer kan een bak zooi meekomen (virussen, trojans etc). Afmelden lukt per definitie niet.
Dus ik ben ook niet blij met spam.