Waarom is het altijd zo moeilijk om van een rol plastic folie iets af te snijden? Is er geen betere oplossing voor?

Ik vind het een enorm gehannes. Het plastic schiet altijd zo snel terug in de rol waardoor je weer moet gaan zoeken naar het beginpunt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Het beste antwoord

Je hebt van die handige muurhouders van Leifheit waar je de rol indoet en waar een mesje in zit.

Heb je dat niet dan gewoon de rol plat leggen op snijplank, 1 hand op losse gedeelte en met een mes of schaar 1 keer langsritsen (je maakt een kartelrandje zeg maar). Dan 1 hand op rol met vinger ertussen en met de andere kant eraf trekken.
1 hoekje van het folie aan de rol omvouwen..... volgende keer weer makkelijk te pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik gebruik geen houder of iets dergelijks. Ik span het folie gewoon over het bord, schaal of pan en dan knip ik het met een schaar. Wel een beetje straktrekken, dan werkt het prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag eens op tv dat het veel makkelijker afscheurt als je de rol verticaal houdt en dan vanaf bovenaan afscheuren. Vraag me niet hoe het werkt, maar sinds ik het op die manier doe ben ik van het gehannes af dat ik na het afscheuren een onbruikbaar bolletje plastic overhoudt.
paulus811
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
O ja, de kwaliteit van de folie doet er ook wel toe. Goedkope troep is zo dun en elastisch dat het ook minder goed afscheurt.