Waarom claimen mannen nog altijd het sterkere geslacht te zijn terwijl we zo langzamerhand wel beter weten?

Crisis, oorlog, hongersnood. Agressie, onverdraagzaamheid, heldendood. Haat, verplassen en Chinese abortusboot.

Mannetjesdingen. Tijd voor een wending!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Mannen zijn niet perse de enige oorzaak voor al die dingen. Alhoewel zij aan de macht waren toen het allemaal gebeurde, weten we niet wat er gebeurd zou zijn als vrouwen aan de macht waren geweest.
Ze claimen dit waarschijnlijk omdat ze dat denken. Mensen in het algemeen hebben de neiging om hun groep beter te vinden dan andere groepen, dat zie je ook bij nationalisme. Bovendien zijn mannen fysiek sterker en hebben vaak nog het gevoel (nature/nurture?) dat ze hun vrouwen moeten beschermen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

is dat niet vragen naar de bekende weg ?
een man.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat wij niet generaliseren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een onwetend mokkel ben je zeg. Beter ben je blond met cup dd anders kom je nergens in deze wereld
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hahah top!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja dit soort feministische penisnijd hebbende mokkels moet je hard aanpakken. Ik hou van vrouwen hoor daar niet van, het is de prachtigste levensvorm op aarde. Maar er zitten altijd een paar van dit soort rotte appels tussen.
Omdat vrouwen emancipatie willen, maar geen idee hebben dat ze dan slechter af zijn.

Onderzoek heeft aangetoont dat 78% van de mannen en maar 42% van de vrouwen een fietsband kan plakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen vrouwen noemen mannen het sterke geslacht.
Zelfkennis dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Handje drukken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is ook het eerste wat ik meteen dacht toen ik deze vraag zag.
Je moet naar My Name Is Earl kijken op rtl 5 om iets over 6 's avonds. Earl heeft veel dingen slecht gedaan in zijn leven en wil dit allemaal herstellen, maar hierdoor zakt hij alleen verder af. Dit terwijl zijn maat, ik ben zijn naam kwijt, alleen vals is, en een beter leven heeft.
Dus wat ik hiermee wil zeggen, mannen zijn evil, vrouwen zijn goed, maar met goedheid wordt niks (minder) bereikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vijf van de acht zaken die je noemt kom je als man tegen als je besluit eindelijk bij je vrouw weg te gaan. Dat je je afzet tegen ,'verplassen' grenst volgens mij een beetje aan 'penisnijd'.
De abortusboot blijft over als noodzakelijk kwaad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is gewoon menseigen om beter te willen zijn dan een ander en mannen verenigen zich daarbij graag als groep om zich af te zetten tegen anderen. En die anderen zijn in dat geval toevallig allemaal vrouwen.
In werkelijkheid hebben beide geslachten een even waardevolle taak op de wereld en heeft het absoluut geen zin om een geslacht sterker te noemen want iedereen is sterk op zijn eigen gebied.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is het je niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen een "vraag" en een "statement"? Als dat verschil je wel duidelijk is, dan is het concept van deze website (het stellen van een vraag) je misschien niet duidelijk? Als dat je wel duidelijk is dan dan moet je de juiste website zoeken waar je zonder meer je mening kan geven over een jaren '70 onderwerp. Bijvoorbeeld Geen Stijl ofzo. Gebruik deze website niet voor retorische vragen of stokpaardjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat veel vrouwen nog mannen inschakelen zodra er zwaar werk geleverd moet worden. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken wel meer van die feministische mafketels die zichzelf beschouwen als een sterk front dat het opneemt voor hun zo onderdrukte geslacht, die het liefst voor eeuwig BH's blijven verbranden, okselhaar laten groeien, en de bouwsector voor minstens 50% uit vrouwen laten bestaan.
Dat groepje ziet overal vijandigheden in jegens vrouwen. Weet je wat jullie (en met jullie bedoel ik dat clubje altijd boze tuinbroekendragers, heus niet alle vrouwen, want de meeste zijn gelukkig wel leuke, gezellige mensen die liever genieten van het leven in plaats van het te besteden aan boos zijn) eigenlijk moeten weten, is dat mannen nu eenmaal platte humor hebben. Ze maken grapjes over vrouwen die strijken, over turken met uitkeringen, over kleine piemels van collega's, over homo's, over file's en over de partij voor de dieren.
Onze uitlaatklep is incorrect zijn. Het is jullie eigen probleem dat je je daardoor zo aangesproken voelt.
Stel je nou eens een keer niet zo aan en ga wat nuttigs doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verplassen lijkt me leuk.Het is wel zo dat het stemrecht voor vrouwen rijkelijk laat is gekomen, dat mannetjesdieren hormonaal bedeeld zijn met een grotere vechtlust, maar ik denk dat gezond verstand geen vrouwelijke exclusiviteit is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mannen willen graag vrouwen en vrouwen verkiezen stoere, macho mannen om daar kinderen mee te maken.