Zijn wij volgens het christendom allemaal ontstaan uit incest aangezien wij allen uit de kinderen van Adam en Eva zijn ontstaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Antwoorden (8)

Hahaha, heb ik ook wel is over nagedacht..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een reactie geen antwoord
Haha, als je dus zo gaat nadenken zou je soort van kunnen 'bewijzen' dat het bullshit. Sorey voor de Christenen hier. Kan ook gewoon een beeld zijn ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
???? Wat is je antwoord???
Nee , het is alleen incest als het binnen 3 generaties is. Dus met de opa van je opa mag gewoon, dan is het geen incest maar ben je gewoon necrofiel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Eigenlijk wel. En die kinderen moeten dus ook kinderen met elkaar gekregen hebben om door te kunnen gaan met het bevolken van de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn idee daarover is dat het een symbolische betekenis heeft. Niet letterlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Bingo, en dat nog wel met een IPhone
dan zijn we allemaal mongolen :0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want wonderlijk genoeg staat in de Bijbel ook dat er ook reuzen op aarde rondliepen. En die reuzen kregen kinderen met mensenvrouwen.

Genesis 6-4
הַנְּפִלִ֞ים הָי֣וּ בָאָרֶץ֮ בַּיָּמִ֣ים הָהֵם֒ וְגַ֣ם אַֽחֲרֵי־כֵ֗ן אֲשֶׁ֨ר יָבֹ֜אוּ בְּנֵ֤י
הָֽאֱלֹהִים֙ אֶל־בְּנֹ֣ות הָֽאָדָ֔ם וְיָלְד֖וּ לָהֶ֑ם הֵ֧מָּה הַגִּבֹּרִ֛ים אֲשֶׁ֥ר מֵעֹולָ֖ם אַנְשֵׁ֥י הַשֵּֽׁם׃ פ

Toegevoegd na 1 minuut:
n die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gedacht. Het verhaal van Kaïn, die na zijn broer Abel te hebben vermoord naar een ander land vluchtte en daar trouwde (met wie? waar kwam die vrouw dan vandaan als Adam en Eva en hun zonen de eerste mensen waren?) kan niet kloppen. Maar daar geeft de Bijbel geen uitsluitsel over. En degenen die bijbelvast zijn geven er hun mening niet over onder het motto: "Waar de Bijbel zwijgt zullen wij niet spreken".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en waar kwamen die reuzen vandaan?
Ik zal je verklappen, het is een mythe.