Oude school vraagt me om praatje te geven over studeren VS. Mijn agenda is overvol, dus vraag er geld voor. ZIj boos. Raar, of?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (12)

Nee hoor!
Óók voor scholen geldt: Alleen de zon gaat voor niets op....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel raar! Is je agenda nu echt vol of gaat het om geld? Eerlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou een bijzonder grote eer zijn om op een oude school een lezing te mogen geven.
U praat van een overvolle agenda, maar voor een x bedrag is daar geen sprake meer van.
U komt er wel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik ook vreemd. Voor geld is die overvolle agenda dus geen probleem meer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was ook mijn eerste gedachten. +
Ja raar dat je geld vraagt. Het is je oude school die je vraagt een praatje te houden. Maak een beetje ruimte in je agenda. Ga naar je school en vertel die kinderen het verhaal. Die kinderen doe je er misschien een plezier mee en je oude school is waarschijnlijk trots op je
ronron1212
13 jaar geleden
Mwa.. Ik vind het niet heel vreemd om er geld voor te vragen. De reden waarom je er geld voor wil vragen is een beetje gek, dat wel.

Mijn houding zou zijn: Ik heb tijd, of geen tijd. Daarnaast komt dan de overweging of je vind dat jouw school bijgedragen heeft aan je huidige leven & inkomen, en of je er dus al dan geen geld voor gaat vragen. Ik heb zelf wel praatjes op mijn oude school gegeven, waar ik alleen het treinkaartje en eventuele overnachting in rekening heb gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf zou ik ja zeggen als ik tijd en zin had, en nee zeggen als ik één van beide niet had. Ik zou geen geld vragen. Maar dat ben ik, ik vind het ook niet ráár om geld te vragen.

De leiding van je oude school dacht je om een (gratis) vriendendienst te vragen, en zal verrast/teleurgesteld zijn dat je het alleen voor geld wil doen. Dat kan, maar bóós doen, vind ik minstens erg onelegant.

Een school is belangrijk, maar dat betekent niet dat die school later een claim op je leven kan leggen en kan verwachten dat je zonder tegenprestatie komt opdraven zodra het gevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat vind ik niet raar hoor. Ook de reden met je agenda is niet raar want als het vol verplaats je geen afspraak met iemand voor iets wat ook niets oplevert.

Als het geld oplevert kun je het werk noemen en is het ook beter uit te leggen aan de te verplaatsen afspraak. afhankelijk van wat je verplaatst natuurlijk. Een school is gewoon een bedrijf die probeert zoveel mogeljik voor zo min mogeljk te krijgen. Je bent niets verschuldigd aan je school, al heb je daar je dingen geleerd. Die dingen MOET je leren en zij krijgen betaald om je die dingen te leren. Bovendien is het je eigen prestatie geweest, hoe goed de leraar ook was.
Voor niets gaat de zon op hoor.
Als ze iemand professioneel moeten inhuren kost dat ook geld dus waarom niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De school was ook een investering van / in jou. Ze hebben jou een onschatbare waarde gegeven in lessen etc. Misschien kun je op deze manier iets terug doen? Als dat het je niet waard is gewoon niet doen en inderdaad je tijd ergens anders aan besteden. Wel een eer dat ze je vragen.
13 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp heb je wel tijd als je geld krijgt? Hoeveel verwacht je wel niet zodat het de moeite is? Scholen kunnen hooguit een bloemetje of een cadeaubon geven voor zoiets, hallo het is geen bedrijf. Sorry, maar het siert je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een overvolle agenda is een goede reden.
maar ook dit.
geef dat praatje.
geef het voor niks.
zoveel kost tegenwoordig geld.
jouw kennis is opgedaan en je kunt deze zomaar delen,
why not? boos, trek je daar niets van aan, kijk verder.
niks raar, gewoon verder kijken.
en geef wat jij aan jouw schatrijke ervaringen te geven hebt. dat siert. denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
logisch je verplaats je werk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je agenda is vol maar niet als je er geld voor krijgt ?
Vreemde redenering.