Kan een kom voor bijvoorbeeld soep of chips verbranden? het is een soort stenen kom dus als je er vuur onder doet zou hij dan kunnen knappen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ja. Materiaal zet vaak uit als het warm wordt. Als je de kom snel op 1 plek bv de onderkant verwarmd, dan zet het materiaal daar naar verhouding meer uit dan binnen in of aan de bovenkant. Als het materiaal niet veerkrachtig is dan ontstaan spanningen in het materiaal waardoor het scheurt en breekt. Bij afkoelen geldt het zelfde.

Vaak kun je een kom prima langzaam verwarmen en afkoelen zonder dat deze breekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woow, goed uitgelegd en bedankt,De gene hiervoor gaf ookal een goed antwoord maar deze is toppie ;D

Andere antwoorden (1)

Hij kan alleen kapot knappen, als hij heel heet wordt, en dan opeens heel koud