waar komt valentijnsdag vandaan??

uit welk land en welk jaartal etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Van een soldaat die valetijn heette en die toen hij dood ging een brief schreef voor zijn geliefde en die brief onderschreef met je Valentijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet het antwoord niet, maar wil er nog een vraag aan toe voegen. Wat was de echte bedoeling van valentijn? Nu is het zo commercieel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het ontstaan van Valentijnsdag bestaan verschillende legendes. Eentje gaat over een priester in Rome, St. Valentijn, hij werd veroordeeld tot de doodstraf. Tijdens zijn gevangenschap werd hij verliefd op de dochter van de cipier en op de dag van zijn executie , 14 februari, liet hij een briefje voor haar achter. Daarop stond: "Van jouw Valentijn".