Waarschijnlijk heeft dat veel met erfelijkheid te maken, dus vaak erf je iets van je ouders of grootouders. Platvoeten kunnen ook wel ontstaan door gebrek an training in de eerste levensjaren.
Zelf stond ik in de box voortdurend op mijn tenen, maar dat was natuurlijk ook een tik die ik had geërfd: ik heb dus echt geen platvoeten maar dat is geen verdienste van mij of van mijn ouders; ik deed gewoon zo raar en dat heb nog steeds, dat raar doen ;-)