Is er een relatie tussen de economische crisis en de verharding van de samenleving?

En wat is die relatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Verharding zou ik het niet noemen, maar jan met de pet die komt voortaan op voor zichzelf, voorheen slikte gemiddeld genomen jan met de pet alles wat er gezegd werd... Dat is gelukkig niet meer... Maar nu is er wel rebellie, terrorisme... Het is maar hoe je ertegen aan kijkt... De een noemt het een beetje te hard rijden en een ander noemt het een snelheidsduivel... Hoe kijk je ertegen aan?
Ik denk dat alles vooruit gaat, maar dan ook alles... Wat iemand er in de tussentijd van vind is een andere zaak. Op het moment dat je een operatie moet ondergaan omdat je in levensgevaar bent, kan de incisie van de chirurg als een vorm van geweld gezien worden, is het niet? Maar door die incisie wordt wel je echte probleem opgelost... Zo kun je ook het terrorisme zien in de wereld... En ik keur het af, ten stelligste keur ik het af, maar het kan heel goed zijn dat die terroristen (hoe kijk je er weer tegenaan) iets blootleggen wat later heel waardevol zou kunnen zijn... Bijvoorbeeld de suprematie en de grote mond van Amerika in deze wereld, wie durft zich nu uit te spreken tegen deze grootmacht... Alle vrienden zeggen ja en amen en alle tegenstanders sidderen van angst... Er is een groep, en nomaals ik keur terrorisme NIET goed, maar ze laten wel een punt zien... Ze reageren op de provocaties en uitlokkingen van dat Amerika. Kijk zelf nu eens het internationale gerechtshof wordt niet erkend door Amerika, hoe kan dat nu... Het internationale gerechtshof kent geen doodstraf en Amerika die dat niet erkent, heeft wel de doodstraf, hoe krom kan het zijn? En als niemand er een rem op gooit, dan gaan ze wellicht te ver... Macht corrumpeert, absolute macht corrumpeert absoluut...

Dus alles is in beweging, alles wordt beter, maar soms duurt het even voordat je dat kunt zien... Ik heb hele goede hoop, dat het allemaal goed komt met onze mooie planeet... Ik zal mijn steentje bijdragen om de wereld te verbeteren en ik begin bij mezelf... waarvan akte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die verharding is al zeker 20 jaar aan de gang, als het al aan de gang is. Dus met de crisis heeft het niets van doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wilde ik ook antwoorden. +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me 2
Ja, en wel omdat we geneigd zijn bij een slechte economie een zondebok te zoeken ( of ons deze aan te laten praten )
Zo heeft Hitler zich ook op kunnen werken in zeer slechte economische tijden.