Als je in mongolië woont...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je chromosoom aantal niet klopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je trisomie 21 hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een chromosoom te veel hebt, je hebt dan ook bepaalde uiterlijke kenmerken zoals; afgeronde ooghoeken, een rechter achterhoofd, een dikke tong, dikkere billen en je mist één pinkkootje aan iedere hand.
Ook heb je meer aanleg om dik te worden en een hele hoge pijngrens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mist een pinkkootje aan iedere hand? Dat is mij nog nooit opgevallen....of bedoel je dat de pink iets korter is?
Een mongool is een inwoner van Mongolië. Als scheldwoord wordt het (gelukkig steeds minder) gebruikt voor mensen met het syndroom van Down. Dat ontstaat door een extra chromosoom (3 keer chromosoom 21 in plaats van 2 keer) en dat is aangeboren. Google maar eens op Down syndroom voor meer info.