Absurd. 't Is toch van den zotte dat mensen die toevallig een beetje leuk tegen een bal kunnen trappen miljoenen binnen halen, terwijl mensen die hard werken van 8-17 om hun hypotheek te kunnen betalen het voor een salaris doen waar sommige spelers nog geen drie dagen voor hoeven werken...

En kom nu niet aan met het vaakgehoorde: Ze moeten het binnenhalen voor hun 35e, want dan zijn ze te oud... Te oud om op topniveau te spelen misschien, maar er is geen enkele reden waarom zij na hun voetballeven niet ook gewoon een baantje kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Te hoog, maar als ik zelf goed kon voetballen zou ik het prima vinden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaloers.....tja een kwestie van vraag en aanbod, 't is maar wat een gek er voor geeft en als ik voetballer was zei ik ook geen nee daartegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
te hoog, jammer maar ja het is idd. kwestie vraag en aanbod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het voor 1/4 de
veel te hoog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze verdienen het.
Vanwege de enorme commercie en sponsoring wordt er gigantisch veel verdiend aan een voetballer. De voetballer eist terecht zijn aandeel daarin en krijgt dat ook.
Het zijn natuurlijk belachelijke bedragen, maar er gaat zoveel geld om in het voetbalwereldje, dat als je naar de percentages kijkt, ze recht hebben op het salaris dat ze nu krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardevol, en volgens mij het enige juiste antwoord +1
Ik neem aan dat je de salarissen van topvoetballers bedoelt.

Over het algemeen zijn die salarissen erg hoog.

Toch zijn er aan het beroep van topvoetballer een aantal nadelen verbonden, waar enigszins rekening gehouden mee kan worden:

1. De carrière van een topvoetballer is rond zijn 35ste voorbij. Daarna moet hij een nieuw beroep kiezen.
2. Veel beroepszekerheid heeft hij niet. Hij kan over het algemeen aan het eind van ieder voetbalseizoen ontslagen worden.
3. Hij loopt grote lichamelijke risico's door zijn beroep.
4. Soms moet hij verhuizen naar het buitenland voor zijn beroep. Dit kan enige keren in zijn carrière voorkomen. Hoewel dit leukt lijkt, komt hier veel stress bij kijken.
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn niet de redenen waarom de salarissen hoog zijn. Dit heeft puur met commercie en de daarbij behorende sponsoring te maken.
Ten eerste zijn de verschillen tussen voetballers onderling groot. Tot voor kort (en misschien nu nog) zijn er voetballers in de Jupiler League die naast hun bestaan als voetballer een tweede baan hebben, 's avond trainen en in het weekend naar de andere kant van het land moeten om voor 2000 een wedstrijdje te moeten spelen. Daarnaast, topsporters leven 24/7 met het feit dat ze topsporter zijn. Dat heeft grote consequenties in hun leven. Ze zijn het grootste gedeelte weg van huis; op reis, op trainingskamp of wat dan ook. Vaak hebben ze nauwelijk een sociaal leven door hun bestaan. Je mag niet roken, drinken en nauwelijks uitgaan maar ook even met wat vrienden een balletje trappen wordt niet echt op prijs gesteld wegens mogelijke blessures. Daarnaast staan ze ieder weekend weer onder behoorlijke druk. Als het slecht gaat wordt je daar ook buiten het veld op aangesproken. Je hoeft natuurlijk geen medelijden te hebben want de meeste in de eredivisie en zeker in het buitenland verdienen goed. Daarnaast hebben ze een prachtige baan en als het goed gaat wordt het alleen maar mooier. En voetballers die gaan feesten, daar heb ik ook niks mee. Maar ik vind wel dat het vak topsporter/voetballer zijn vaak te makkelijk wordt beoordeeld als zijnde; luie miljoenenjagers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gevolg van het kapitalisme en de vrije marktwerking. Als je daar een voorstander van (niet tegen) bent dan is het hoge salaris van voetballers (topsporters, muzikanten en overige beroemdheden) daarvan het gevolg.

Ikzelf ben meer een socialist en pleit voor een wat eerlijkere verdeling van het geld. Waarom moet iemand die goed kan voetballen meer verdienen die (bijvoorbeeld) goed kan brood bakken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Markt van vraag en aanbod.
Duidelijk nadeel van het kapitalistische systeem.
Miljoenenbonussen voor bestuurders,
Miljoenensalarissen voor topsporters.
Voor de gewone burger is dat toch niet uit te
leggen. Een topsporter/bestuurder/directeur
mag best meer verdienen maar dit soort
verrijking is ongehoord en ongepast.

Wie kan deze extremen nou eens echt stoppen
en tot normale proporties terug brengen.

Volgend jaar horen we natuurlijk dat Real Madrid die nu 150 miljoen in 2 nieuwe spelers stopt toch echt
bankroet is. Spanje moet dan de club gaan helpen uit
nationaal belang, terwijl ze nu mooi weer maken.
Het is toch ook geen voetbal meer zo. Degene die het
meeste investeert, creëert de club met de meeste potentie. Ik ben allang gestopt met kijken en kijk alleen
nog naar de nationale elftallen, dat is tenminste nog een beetje zuiver voetbal op landniveau.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te gek voor woorden! Wat moet je met al die miljoenen?
Dat je goed kunt voetballen, oké, maar met minder kun je toch ook wel rondkomen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat tot het idiote gaan!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ronduit belachelijk. Die ventjes hebben hun hele leven nog nooit gewerkt, de meeste hebben zichzelf nog nooit geschoren en verdienen salarissen die niet bij hun passen. Een paar uurtjes per dag trainen en 1 wedstrijdje in de week (als ze pech hebben 2). Gratis auto, huis (eventueel met eigen bijdrage) en nog veel meer andere extraatjes. Ik vind dit niet normaal en is volgens mij ook nooit goed te praten. Daarnaast kunnen deze ventjes ook niet met zoveel geld omgaan en vaak werken ze zich dan ook nog in de nesten.
Aan de andere kant, als ze mij zouden vragen of ik een partijtje voetbal wil spelen voor vele miljoenen, zou ik het waarschijnlijk ook doen. Dan zou ik zelfs tegen de trainer zeggen dat hij me gerust op de reservebank mag zetten en als ik in de weg zou zitten, dat hij me maar naar huis moet sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een woord : ziekelijk, verwerpelijk, decadent. De omvang van deze salarissen en meer concreet - top spelers verdienen in één maand wat een arbeider amper kan sparen in een mensenleven hard werken- staan niet meer in verhouding tot een normale arbeidsprestatie.Nu, dit geldt op dezelfde manier voor hedgefundsbeheerders bij de banken. In het algemeen mag men stellen dat de maatschappij een spanningsveld aanvaard van factor 1/8. Daarboven is zoeken om sociale problemen op lange termijn. In het geval van voetballers haalt men steeds als argument aan dat hun carrière van korte duur is , alsof je zou medelijden krijgen met hun tackles . In de Quote bengelen veel voetballers aan de ondergrens van de instapdrempel, nl. 40 miljoen euro. Alleen in interest levert dit 2 à3 miljoen euro per jaar op.