Als superlijm werkelijk alles vastlijmt, waarom dan niet de binnenkant van de tube?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

doordat daar te weinig zuurstof is om mee te reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja die is echt goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het pas reageert in contact met lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het droogt alleen op als er zuurstof bij komt, dus als je de tube open laat staan drogen de bovenste randje ook op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk! Tx
Zie je wel, wordt je belazerd. Ook die dop gaat eraf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aanname is fout. Superlijm lijmt niet alles, sommige kunststoffen laten zich niet verlijmen. Daar maken ze de tubes van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof eerder het zuurstof verhaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helpt het als ik zeg dat ik een jaar de opleiding docent techniek heb gedaan. Superlijmen reageren overigens niet met zuurstof maar met water(damp)
Zie ook wikipedia onder Secondelijm: e lijmverbinding komt tot stand doordat vocht op het substraat (contactoppervlak) het polymerisatieproces op gang brengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
polyethyleen bijvoorbeeld laat zich niet verlijmen. Dat wordt met een smeltverbinding (lassen) verbonden.