Is het typisch Nederlands om aan bezoekers uit het buitenland voortdurend over dingen te vertellen die "typical Dutch" zijn?

Als ik een gesprekken hoor tussen een Nederlander en een buitenlandse gast, hoor ik de Nederlander heel vaak dingen noemen, die "typical Dutch" zijn. Tot vervelens toe. Het zou me niet verbazen dat dit ook door de buitenlandse gast zo wordt ervaren. Zou het een typische Nederlandse gewoonte zijn, om dit te doen?

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Antoni
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Nee, niet perse denk ik.
Recent heb ik buitenlandse gasten gehad, die ook vroegen om 'typical Dutch' dingen, dus het is niet geheel opgedrongen. Daarnaast vroeg ik hun ook om typische dingen uit hun land, gewoon een kwestie van nieuwsgierigheid. De dingen die typisch zijn aan een land zijn interessant om te weten, want die heb je zelf niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat komt omdat nederland zo zijn stereotypes heeft en erg interessant is voor toeristen. wij, als nederlanders zijn dan zogenaamd trots dat wij het echte verhaal achter die stereotypes weten en dus flappen we alles eruit over ons land.

v.b: boerenkool is typisch NLs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat voor alle nationaliteiten wel op gaat.
Italianen hebben het altijd over hun eten, Fransen altijd over hun wijnen, Engelsen over hun parken, Amerikanen over sport, Belgen over bier en wielerkoersen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dat zo te doen is typical Dutch indeed...

Toegevoegd op 16-06-2009 19:43:11
We zijn al zo klein, dan moeten we toch alles wat anders is benadrukken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
isn't it typicalLY Dutch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor typical is dat ze niet zo goed engels kennen...
Ik heb een poosje in het midden-oosten gewoond en daar gold dat ook. Kreeg het de hele tijd te horen, maar was ook zelf erg geïnteresseerd. Denk niet dat het perse typisch Nederlands is. Mensen vertellen vaak graag over hun land en willen je wegwijs maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is weliswaar géén antwoord op je vraag, maar in zekere zin heeft het er wel mee te maken...
Onder genoemde site is voor buitenlanders die naar Nederland komen, en middels een ludieke manier kenismaken met onze 'inwoners en gewoontes' .Gebracht met de nodige zelfspot. Leuk...!
Dus daarom wil ik je deze site toch niet onthouden:

"Typically.nl is about typical Dutch habits, people, customs, language and other oddities from the low lands."