Wat betekent dit gebaar?

Sommige mensen hebben de onbedwingbare neiging om een vreemd gebaar met één of twee handen te maken als ze op de foto gaan. Waarom doen ze dat? Of wat betekent dat gebaar?

Picture for question
13 jaar geleden
in: Overig
33.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan die Ben Saunderss met zijn gebaartjes inmiddels niet meer zien! ;-))

Antwoorden (14)

Dat is het handgebaar voor liefde.
Te vergelijken met het handgebaar voor vrede (twee vingers).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vredes oftewel het peaceteken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het "Rock on" gebaar. Wordt vaak gebruikt op Rock- en Metalconcerten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sign_of_the_horns
Wel in het Engels.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het staat trouwens beter bekend onder "Sign of the horns". Als je dat even Googled, kom je ook een heel eind. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is het Ík hou van jullie'teken uit rock en roll. Als je de duim naar binnen draait, zijn het de uduivels horens.

Toegevoegd na 1 minuut:
Punt 2 in de link legt dit uit:
Put your middle and ring fingers down into your palm whilst keeping the others straight, then place your thumb on top then either hold aloft, point at someone or hold across the chest.

Do not place your thumb underneath or hold out to the side, also never hold the thumb out always keep it on the middle two fingers or it will become the sign language for I love you, unless you're a hippie or in love with a deaf person it's not really appropriate is it? Here is a picture of it being done wrong (in every way).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Rock on' als het met de rug van de hand naar het publiek gemaakt wordt.
'Ik hou van je' als het met de palm van de hand naar je toe gebruikt wordt.

Toegevoegd na 2 minuten:
'je' in de laatste zin is 'het publiek'.
Deze tattoo-held gebruikt het dus in de zin van 'rock on' en houdt z'n duimpje fout. Zo doen de moderne rockers het, en ik zie ook steeds meer hip-hop gastjes het zo doen. Een soort spraakgebrek is dat, denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de peace teken dat betekend vrede. Maar het lijkt ook op de logo van de voice of Holland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PEACE vrede
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit specifieke teken op de foto komt vooral voor in de rock en beeld de duivel uit met 2 horens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rock and roll teken en het kunnen ook twee duivels horens betekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''You Rock'' of duivelsoortjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ie last heeft van het Downsyndroom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn heel veel betekenissen, maar ik hoorde laatst iemand zeggen dat las je je vingers zo hebt dat i dan I L U kan maken, oftewel I love you. Veel artiesten gebruiken het om het publiek te bedanken voor hun enthousiasme, en dan zeggen ze ook vaak I love you, dus het zou heel goed kunnen dat dat er mee bedoeld wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent "I love you"