Waarom regent het ALTIJD als ik buiten ben. vervolgens ben ik binnen en is het droog. Komt heel vaak voor. Erg irritant.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (9)

Als je binnen bent zie je soms niet dat het regent buiten vanwege lichtval bv
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
weet je wat ik altijd doe. ik loop tussen de regendruppels door, word je ook niet nat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit komt omdat je die gebeurtenissen onthoudt. Als er niets veranderd dus de zon schijnt als je naar buiten gaat en naar binnengaat dan is er geen reden om het te onthouden. Hierdoor heb je het gevoel dat het heel veel gebeurt dat het regent als jij naar buiten gaat terwijl het ervoor droog was.

Ook sla je niet op hoe vaak het begint te regenen terwijl je binnen bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is bijgeloof en/of pech.
Volgende keer een paraplu meenemen, want bij mij blijft het altijd droog als ik dat doe.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het Murphy's law is, al lijkt het me ook zo dat het je extra opvalt als het regent, waardoor je de keren dat je in het droge loopt minder telt of zoiets.

Je kunt btw me wel ff pm'en als je niet op de straat loopt, dan weet ik dat ik niet door de regel hoef.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is een kwestie van perceptie. Je onthoudt die momenten waarop dat gebeurt, omdat je die als erg vervelend ervaart. Het is net zovaak andersom, maar dan valt het je niet op, of onthoud je het gewoon niet. Het regent in nederland gemiddeld zo'n 6 à 700 uur per jaar; zo'n 7-8% van de tijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
achossie...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas is het niet waar wat je zegt. Om het te bewijzen stel ik voor dat je een half jaar binnen blijft zitten. Als Nederland in een woestijn verandert is praten we verder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk komt dit omdat je jezelf heel zielig vindt en erg pessimistisch in het leven staat.
Je let zoveel op de niet-leuke dingen, dat je het niet meer opmerkt als het niet regent.