Nee.., was dat maar zo.

Vaak heb ik wel door dat wanneer ik iemand direct vraag naar een gevoelig punt, of hij de waarheid spreekt of ongemakkelijk zijn zinnen formuleert.

Als je dit door heb, kan je hier op in spelen door er dieper op in de gaan.. Van de ene leugen komt dan de andere, waardoor hij uiteindelijk verstikt raakt in een web van zijn eigen leugens.. Dan pas komt de waarheid boven drijven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk van wel, maar kan het nooit zeker weten natuurlijk. Ik heb in het verleden een aantal keer meegemaakt dat ik vermoedde dat iemand tegen mij loog en dat ik veel later hiervoor het bewijs op de een of andere manier kreeg. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik vermoedde dat iemand tegen mij loog en dat ik later het tegenbewijs kreeg. Vandaar dat ik wel denk dat ik meestal doorheb wanneer iemand tegen mij liegt.

Ik ga er overigens van uit dat je bedoelt als iemand in het echt tegen je praat en niet via het internet of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn kinderen tot NU toe wel, de meeste kinderen zijn trouwens wel redelijk open boeken. Bij mensen waar ik heel close mee ben merk ik ook wel als ze niet meteen het achterste van hun tong laten zien - al is dat niet altijd liegen natuurlijk - maar voor de rest ben ik zo naief als een klontje. Ik ga er altijd in eerste instantie tenminste vanuit dat mensen de waarheid spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen zijn zo ontzettend goedgelovig, die geloven alles wat ze verteld word. Het ligt dus voornamelijk aan jezelf en degene die je iets verteld.
Bij mij is het zo, of mensen liegen nooit tegen me, of ik heb het nooit door. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja meestal wel, maar ik ben ook weleens erg onaangenaam verrast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal wel. Sommige mensen zijn echter hele goede leugenaars en is het moeilijk het te herkennen. Als je iemand een beetje kent is het makkelijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Als je mensen goed kent, kun je vaak zien wanneer ze liegen. En zelfs dan zul je het niet altijd door hebben. Mensen schijnen echt heel vaak te liegen. Gelukkig zijn de meeste leugens, leugentjes om bestwil. Ook ik maak me daar wel eens schuldig aan, terwijl ik eigenlijk heel eerlijk ben. Maar het is heel makkelijk om telefonisch een vervelende afspraak af te bellen met het smoesje dat je ergens een pijntje hebt of dat er onverwachts visite is gekomen. En dit soort kleine leugentjes vertellen, is ook liegen.
Er zijn ook mensen die voortdurend liegen. Dit zijn de zogenaamde pathologisch leugenaars. Voor deze mensen is het een tweede natuur om te liegen en voor andere mensen zijn deze leugens heel moeilijk te onderkennen. Ik heb op mijn werk zo'n pathologische leugenaar meegemaakt. Het duurde zeker een half jaar voor ik er achterkwam dat deze persoon steeds loog. Toen ik het eenmaal doorhad, vielen wel heel veel dingen op zijn plaats. Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen zo kunnen liegen, maar het gebeurt vaker dan we denken.
Ik verbeeld me dat ik het over het algemeen vrij goed door heb wanneer mensen liegen. Ik weet alleen inmiddels dat dit niet zo is, maar omdat ik het een prettig uitgangspunt vind om van het goede van de mens uit te gaan, blijft dit mijn grondhouding t.a.v. mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eindelijk een vraag waarop ik het goede antwoord heb:
Nee, ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wel en soms niet.
Het ligt er eigenlijk aan hoe iemand het zegt of hoe diegenen kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee helaas niet... Ik moet echt bewust gaan controleren op leugens... Normaal doe ik dat niet en neem ik aan dat de ander niet liegt... Maar als ik eenmaal gezien heb dat iemand liegt, dan kijk ik wel eens om te controleren of iets gejokt is... Maar ik ga ervan uit dat niemand liegt... De leugen komt toch wel boven water, daar hoef ik niet wantrouwig voor te zijn...