waar bestaat een kwal uit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
9.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pudding hilarische +1 haha!

Antwoorden (3)

die bestaat uit 2 huidlagen met daar tussenin een extra steunlaag ter bescherming van de ingewanden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kwal is een eenvoudig dier en bestaat voor 98% uit water. De buitenste laag van het lichaam bestaat uit uitwendig (ektoderm) en inwendig weefsel.

Ze hebben nooit een anus!

Toegevoegd op 04-06-2009 16:26:12
dezelfde opening voor zowel voedselopname als afvaluitscheiding wordt gebruikt. :-(

Toegevoegd op 04-06-2009 16:34:42
afhankelijk van de soort kwal bestaat deze uit ca. 95-99% water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kwal bestaat ongeveer uit 95% water. Een kwal heeft geen bloed, hart, skelet of hersenen.
Sommige kwallen hebben wel spieren, dan kunnen ze ook tegen de stroming van de zee inzwemmen.

De kwal is een holtedier, met de vorm van een paraplu met 4 of 8 tentakels (vangdraden) aan de rand, of soms veel tentakels die een krans daarom heen vormen. Daar weer omheen liggen de zintuigcellen. Hiermee kunnen ze proeven, licht opvangen en ze kunnen er hun evenwicht mee bewaren. Het lichaam bestaat uit twee huidlagen (endotherm en ectoderm), daartussen zit nog een extra steunlaag.