Een hond moet toch wel minstens 4 keer uitgelaten worden.

Toegevoegd na 32 seconden:
4 keer per dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja minstens vier keer per dag en dan moet je ook met de hond gaan wandelen. Graag toch wel een half uur per keer! Een hond heeft beweging nodig, het zou niet goed zijn om alleen hele kleine stukjes te lopen. Dus acties als: in je badjas op badslippers naar de eerste de beste boom lopen, hond behoefte laten doen en weer naar binnen ... dat is er natuurlijk niet bij.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en het liefst een keer op een dag een lang stuk
Je bedoeld, hoe vaak moet een hond uitgelaten worden. Dat hangt van de hond af. Standaart is het 4 keer per dag. Maar er zijn hondenrassen die niet genoegen nemen met 4 keer per dag een rondje. Ze hebben veel meer beweging nodig. Daarom is het van belang, voordat je begint aan een hond, het ras eerst goed te leren kennen. Als je geen zin hebt om te wandelen, begin dan niet aan een hond. En wanneer je beide werkt, is een hond ook geen optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
dat is per hond verschillend...
er zijn mensen die de hond maar drie keer per dag uitlaten , en er zijn mensen die de hele dag even met de hond naar buiten gaan...
het is maar hoe je hun went..
zelf laten wij onze honden om 7 uur om 12 uur en om 4 uur en om 8 uur buiten...
maar ik zeg al...het is hoe je hun went ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 keer per dag. Waarvan minstens 1 keer een lange wandeling moet zijn. Bovenstaande geldt voor gezelschapshondjes. Heb je echter een meer sportief ras (border collie, herder, sheltie etc) moet je toch wat meer met de hond doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 keer per dag zeker en af toe een paar keer iets extra's
laat je hond ook niet in de bench zitten als je thuis bent
laat hem gewoon los rondlopen en koop bv een speeltje voor hem of haar