Een meerkoet is zwart met wit op zn koppie en kleiner dan een eend.
Eenden zijn bryin (vrouwtjes) of hebben meer kleuren (mannetjes)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overeenkomst: drijvend pluimvee

Verschillen.. sja, een eend is een eend en een meerkoet is een meerkoet.
Veel verschil dus.
Meerkoet is kleiner, zwart terwijl de eend verschillende typen kent. van Wit tot en met gekleurd (mannetjes) terwijl de vrouwtjes wat meer ingetogen is qua kleur (Schutkleuren). Koeten bouwen vaak een nest op het water en een eend aan de kant maar dat hoeft dan weer neit altijd. Googlen levert veel fotos op
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drijvend pluimvee... Briljant!
Ik had het logischer gevonden als je het verschil tussen een meerkoet en een waterhoen had willen weten. Die twee lijken namelijk heel veel op elkaar. Het enige verschil tussen die twee is de kleur die van het voorhoofd naar de snavel loopt (Meerkoet=wit, waterhoen=rood).

De meerkoet behoort tot de familie der "Rallen" een eend hoort bij de eendachtigen.

Een eend is een heel anderssoortige vogel. Zo is hij bijvoorbeeld groter dan een meerkoet.

De meerkoet heeft een beetje een hekel aan vliegen. Voordat ze opstijgen leggen ze hele stukken haast rennend over het water af. Eenden stijgen makkelijker op.

Eenden behoren in de jachtwet tot het Waterwild, wat inhoudt dat daar op gejaagd mag worden (van 15 augustus tot en met 31 januari een half uur voor zonsopgang tot een half uur na zonsondergang). Op een meerkoet mag sinds 11 september 1999 niet meer gejaagd worden.

Hieronder een tweetal foto's. De bovenste is van een meerkoet, de tweede van een (mannetjes) wilde eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ maar... 'Het enige verschil tussen die twee is de kleur die van het voorhoofd naar de snavel loopt' grapjas ; ) (weet dat het over meerkoet en waterhoen gaat hoor)
Een meerkoet is kleiner en is zwart met wit een eend is heeft een langere snavel is ook groter en heeft meer kleuren er zijn er verschillende met andere kleuren