Hoeveel regels (als je het schrijft) is 1/3 getypt A4tje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
10.1K

Antwoorden (2)

je vraagt getypt en schrijft, dat kan niet tegelijk toch?
geprint is het tussen 12 en 16 regels afhankelijk van je lettertype en grootte
geschreven zou ik zeggen: 15 regels
13 jaar geleden
Afhankelijk van het lettertype en de regelafstand bevat een getyp A4-tje al snel 50 tot 60 regels.

Op een standaard schrijfblok is de regelafstand 10 mm
en bevat ongeveer 26 lijntjes.

Maar als je schrijft neemt dat in de breedte meer ruimte in dan de gedrukte tekst.

Als je 1/3 A4tje vol met tekst wil overschrijven reken er dan op dat datongeveer één velletje vol met handgeschreven tekst zal zijn.