waarom kan je al drie dagen van te voren vuurwerk kopen?

je kan al drie dagen van te voren vuurwerk kopen maar dan krijg je alleen meer kans dat mensen het te vroeg af steken, waarom kan je het niet aleen 30 dezember kopen dan zijn ze allemaal vrij op oudjaars dag. en dan kan er niet op 29 dezember vuurwerk worden afgestoken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Oudejaarsdag is gewoon een werkdag. En die drie dagen zijn om mensen de kans te geven om een dag te kiezen. Dat je je daarna aan de regels moet houden spreekt vanzelf, net als je een fiets niet hoort te stelen, ook niet als hij niet op slot staat, en je niet harder dan 120 rijdt in een auto die misschien wel 200 kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgensmij omdat de verkoop punten niet iedereen tegelijk kunnen helpen, Als ze een paar dagen van te voren doen hebben ze meer tijd. En verder is het natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze willen iedereen wel de mogelijkheid geven om vuurwerk te kopen.
Als je "toevalig" moet werken of dag ziek bent, waardoor je geen vuurwerk kunt kopen is dat slecht voor verkoop/economie.
Tevens is de "afhaaldrukte" beter gespreid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verkopers van het vuurwerk gaan er nou niet bepaald om treuren als jij 3 dagen van te voren vuurwerk koopt, dit gaat afsteken, en de volgende dag terugkomen om opnieuw vuurwerk te kopen voor oud en nieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat dat logistiek iet mogelijk is.
de drukte in winkels waar het verkocht mag worden zou heel groot zijn,ook zitten zij met het probleem van de bevoorrading en opslag,een verkoop punt mag maar een bepaalde(beperkte)hoeveelheid vuurwerk in de bunker hebben omdat anders bij een calamiteit het gevaar voor de omgeving onacseptabel groot is dat is ook bij de bevoorading zo.
de vracht wagens die het transporteren rijden niet afgeladen door druk bevolkte gebieden maar hebben slechts een kleine hoeveelheid bij zich.
ook kan niet iedereen op de laatste dag vuurwek kopen sommigge mensen hebben dan de keuze om een twee of drie dagen voor de jaarwisseling al vast hun vuurwerk te kopen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet gewoon werken op oudjaarsdag, en zo zullen er nog veel meer zijn die moeten werken. Het zou ook erg druk worden in de winkels als iedereen op het laatste moment nog het vuurwerk moeten komen ophalen. En natuurlijk is het, zoals eerder gezegt, je eigen verantwoordelijkheid.