Vogel vriendelijke manier om een vogel nest in badkamer te verwijderen.

Hallo,

In mijn badkamer zit momenteel boven een opening/gat.
Daarvoor zit het afgesloten aan een ijzeren hekje die wel lucht doorlaat. De opening/gat leidt tot de dak. En op een
gegeven moment kwamen daar ook regelmatig vogels erin.

Nooit echt last van gehad tot op heden. Want vandaag
kwam er een sterke stank af vanuit die gat. Na betere inspectie zag ik allerlei takjes en prul erachter zitten. Ik heb nog niet de hek geopend. Maar hoe kan ik op een zo vogel vriendelijke manier de nest verwijderen en in de toekomst voorkomen dat er geen vogels meer in gaan vestigen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Probeer met een spiegeltje te kijken of er eieren in zit, mocht er geen eieren in zitten, dan zou ik de nestje zsm vernietigen als ik jou was, het is nog vroeg in het broedseizoen, de vogels kunnen nog een nieuw nestje starten.
Als er eieren inzitten, is een vogelvriendelijk manier van verwijderen volgens mij onmogelijk. Zoek uit welk soort vogel het is, sommigen zijn immers beschermd, en bel met de dierenbeschermong oid. Uiteindelijk verwacht ik dat het nestje toch zal falen, het zit op een locatie waar teveel verstoring plaatsvind. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Het is alleen niet sommige vogels zijn beschermd, alle vogels zijn beschermd. In Nederland in iedergeval

Andere antwoorden (1)

je kan aan de andere kant ook een ding zetten/vastmaken en dan kunnen ze er niet meer in (denk ik)
ik hoop dat je het kan gebruiken