als je je schaamhaar scheert/harst/etc. hoe moet je het daarna dan het beste verzorgen?

ik bedoel, dat je niet allemaal van die pijnlijke 'puistjes' jeuk en stoppels krijgt. dat kan ik namelijk niet goed hebben.

nog een vraag, op welke manier kan je het beste je schaamhaar verwijderen? zonder dan je nog allemaal van die zwarte puntjes (hele korte haartjes) boven de huid ziet want dat vind ik persoonlijk niet zo mooi, ook vind ik het vervelend dat bij het scheren dan de haartjes niet 100% afgeschoren worden, dan voel je ze nog en dat vind ik niet fijn.

vast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Voor het minder jeuken als je je schaamhaar scheert kan je het beste elke keer een nieuw scheermesje gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker duur grapje! Of gebruik je dan van die goedkope mesjes waarbij snijwondjes gegarandeerd zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die moet je dus echt niet gebruiken voor je schaamhaar. Zelfs ik met mijn ontzettend niet gevoelige huid krijg dan bultjes en wondjes! Au!
Als je niet van die zwarte puntjes wilt na het scheren kun je je beter laten harsen. Ook wil eem goed scherp mesje wel helpen. Dit zorgt er in ieder geval voor dat je je huid niet zo beschadigd. Je schaamhaar staat alle kanten op en de haartjes daar zijn erg dik. Scheer je dit kan dit echt gaan irriteren. Vooral de eerste dag en al helemaal als je geen goed mesje of verzorgende schuim hebt. Wil je je liever niet laten harsen dan adviseer ik je om tea tree crème na het scheren erop te doen. Hier zit aloë vera in en verzacht echt de huid. Wil je het harsen dan zou ik dit laten doen bij een schoonheidsspecialist. Als je dit prettig vind natuurlijk! Maar zij zijn wel wat gewend hoor. Wil je het toch zelf doen dan van tevoren goed ontvetten met talkpoeder. Zo blijven de haartjes beter aan de hars plakken. Zorgen dat de haartjes niet te kort en ook niet te lang zijn. Huid goed strak trekken en trekken in de richting van de haargroei. Let op dit verschilt op sommige plaatsen. Daarna met olie waar niks van parfum inzit de plak van de hars weghalen en een natte lap gedrenkt in melk er op laten liggen. Dit helpt tegen de irritatie, kun je ook na het scheren gebruiken. Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh nog een tip voor het scheren. Scheer met de haargroeirichting mee. Ertegen in zorgt bij vooral een gevoelige huid voor irritatie.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ben ik weer! Zwitsal talkpoeder en babyolie zijn heel erg geschikt voor bij het harsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg bedankt voor dit antwoord! ik ga het meteen proberen!
ga zelfs nu naar de winkel om te zorgen dat ik alles in huis heb;-) dankjewel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk! Dankje...en succes!
Wat je ook kan proberen is scheren met een zachte crème ,dit kan alleen met korte stoppels ,evt ook testen niet onder warme douche scheren ,huid staat open ,dus gevoeliger bij warmte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch is het scheren van een koude huid ook niet helemaal goed! Zie het zo: ga je je meeeters uitduwen moet je van tevoren je huid goed stomen, zo is je huid ontspannen en gaan ze er makkelijker uit. Je antwoord is gedeeltelijk waar! De verzorgende crème is inderdaad goed. Wat ook wil helpen is crèmespoeling van tevoren erop doen! Maar het is toch echt beter om een warme huid te scheren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warmte maakt de haren icmmet water zachter de eerste keus maar bij reactie Vd huid probeer het met koud en een crème Mogelijk gaat dat btr de huid is dan wat gesloten en gladder gewoon eens proberen ook bij echt scheren bij mannen met gevoelige huid een kwestie van uit proberen
Scheer eerst met de haarrichting mee, daarna tegen de haarrichting in en trek de huid daarbij goed strak, gebruik scheerschuim en na het afdrogen eventueel een klein beetje talkpoeder..