ik ben uit buitenland zonder adres en huis hoe en waar kan i me verzekeren zonder bij het gba ingeschreven te zijn wettelijk moet je verzekerd zijn

kan door schulden niet ingeschreven worden en moeilijk een woning krijgen maar word door geen verzekering aangenomen help waar wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

je zou een post adres kunnen regelen dat is geen inschrijving schudeisers kunnen ook geen beslag kunnen leggen op de op dat adres aanwezige goederen maar voor verzekeringen is het wel voldoende voor informatie zou ik even op het gemeente huis langsgaan

Toegevoegd na 1 minuut:
mijn broer heeft een tijdje zijn post adres bij mij gehad totdat hij de kar weer op de rails had
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig ben ik vandaag ook bezig geweest met het regelen van de situatie voor een terugkerende Nederlander.
Je hebt in ieder geval een tijdelijk woonadres nodig. En dan kan je je wel voor ziektekosten verzekeren. Dat is immers verplicht.
Ga voor regeling van je schulden zo snel mogelijk naar de schuldhulpverlening, dan heeft degene die jou tijdelijk huisvesting biedt, niets te duchten.
Je kan je ook persoonlijk failliet laten verklaren, als het om heel veel geld gaat. Vraag wat hulp bij een rechtswinkel, of bezoek het maatschappelijk werk.
Je moet iets aan die schulden doen, anders word je straks gek van de incassobureaux.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mocht je geen tijdelijk woonadres kunnen regelen, zoek dan contact met de dak- en thuislozenzorg. Zij kunnen soms zorgen voor een postadres en nachtopvang.
Doe in ieder geval iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mooi gezegd Ineke!!