als een kennis van me op bezoek komt blijft mijn hond vaak piepen maar niet bij anderen hoe dit zo?

deze man is een egotripper en kan en weet alles beter, maar is een dromer en zit in zijn eigen wereld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
je beschrijft alleen de persoonlijkheid van deze man, maar niet hoe hij zich rond de hond gedraagt. Stelt hij zich dominant op, geeft hij de hond aandacht of negeert hij deze?
Rieneke1
13 jaar geleden
idd kimath, dat vraag je je dan af.

Antwoorden (6)

Honden zijn vaak "gevoelig" voor wat goed en niet goed is, dat wat gevaar kan opleveren.

Ik denk dat deze persoon negatief is en jouw hond maakt jou dat duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou op het oordeel van de hond vertrouwen en contact met die man vermijden (beëindigen), een egotripper is tot daar aan toe, maar narcisten zijn tot heel gevaarlijke dingen in staat.
(Ik kan van hieruit natuurlijk niet beoordelen of die man een narcist is; een hond heeft een betere neus voor gevaarlijke mensen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe reageert die man op jouw hond? Dat vind ik wel belangrijk om te weten, omdat je hond ook kan piepen om bijvoorbeeld aandacht als hij die niet krijgt.
Moeilijk, want ik ken je hond ook niet natuurlijk.
V.w.b. mijn eigen hond: als hij zo reageert naar iemand neem ik dat absoluut serieus. Samen met mijn eigen voelsprietjes weet ik echt wel "hoe laat het is" en ben ik extra waakzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien reageert de hond op jouw negatieve gevoelens ten opzichte van deze bezoeker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Dat had ik ook willen zeggen!
Ik heb een vriendin, met wie de verstandhouding een tijdje behoorlijk gespannen is geweest (nu gelukkig niet meer). Als mijn hond daar binnen kwam, pieste ze gelijk op het kleed.
Doet ze anders nooit!
Ik vermoed dat ze mijn (en haar?) onderhuidse spanning aanvoelde en daar nerveus van werd.
Mocht je dit gepiep niet willen dan zou ik contact opnemen met een kynologenclub en je vraag voorlegen wat je er aan kan doen, mocht je er dan niet uitkomen dan zou ik een hondengedragstherapeut adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het helemaal met Hippo eens, een hond vangt jouw gevoelens op en op het moment dat jij je ergert aan die persoon of er nerveus van word pikt je hond dit direct op, weet niet wat er aan de hand is en reageert door daar dan ook op soms door te blaffen grommen of piepen.
Wat je kunt doen is zelf rustig blijven en er niet op reageren, ook pikken honden de energie op van de persoon op die binnen komt en het huis verstoord om het maar zo te zeggen, je kunt 2 dingen doen of er niet op reageren maar wel op letten dat je hond niet uitvalt naar deze persoon of ergens anders afspreken met die persoon, maar vraag je is af of deze persoon zoveel toevoegd aan jouw leven?

succes karin