Wat zijn de eerste regels uit De Gouden Vogel van Hans Stolp?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Ik heb het volgende voor je gevonden (weet niet zeker of het juist is):

Hans Stolp
De Gouden Vogel
Johan ligt in het ziekenhuis. Hij is heel erg ziek en hij denkt dat hij niet meer beter wordt. Op een dag ziet hij drie vogels op de vensterbank: een gouden, een blauwe en een groene vogel. De blauwe vogel zegt dat hij Vietor heet.

Victor trippelt nu over de vensterbank, kijkt mij nog een keer ernstig aan, spreidt dan zijn vleugels en vliegt op. De groene vogel gaat hem achterna. In zijn gespreide groene vleugels zitten gele spetters, zoals in de veren van een pauw Ik zie...
Bronnen: