Wij geven onze hond al jaren boterhammen met leverworst en hij is er nog steeds, dus...
Natuurlijk niet als maaltijd inderdaad, maar tussendoor.. Ook honden houden van variatie..

Onze hond is echter wel groot, daardoor denk ik ook altijd dat hij meer kan hebben.. Als je hem iets anders wil geven, doe dat dan ook in verhouding naar zijn grootte..

Maar vraag bij twijfel altijd om raad bij de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, leverworst is te vet en te zout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij een klein beetje niet. dat geldt alleen voor ui, advocado en cacao. Alleen bevat leverworst wel veel vitamine A en daar kun je wel teveel van binnen krijgen. Dus een keer een stukej moet geen probleem zijn. (Die van ons hebben het ook overleeft), maar een kwart worst wordt echt teveel. Maar dat is met alles zo.

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat het vet en zout betreft, zoals hierboven genoemd..dat is natuurlijk ook waar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is niet gezond, in lever dus ook in leverworst zit heel veel cholesterol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals alle dieren eten ze alleen wat goed voor hun is, zo niet, dan eten ze het niet.
Ik probeer mijn hond al jaren rauwkost te laten eten, het lukt gewoon niet. Van leverworst echter wordt ze oud van.

Antwoord: geen idee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leverworst is een echt product voor mensen, niet voor honden, veel te zout en de kruiden erin zijn ook niet goed.
als je het aanbiedt, of ze krijgt het te pakken in een onbewaakt moment, eet ze/hij het vast, maar goed is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plakje leverworst kan geen kwaad. Het wordt zelfs geadviseerd tijdens de training van je pup, vooral al vanwege de reuk (smaak) zal je hond sneller oefeningen herhalen (dus sneller leren).
Dus leverworst niet als voeding gebruiken, maar gerust als beloning.
Wat eerder gezegd is, kijk uit voor cacao, ui, avocado, voeg daar bij rozijnen en krenten.
jc54