Omdat de mensen waarvan je het meeste houdt je het meeste pijn kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat beide emoties dezelfde intentie hebben.
Dag en nacht is ook zoiets. Het een kan niet bestaan zonder de ander. Je kunt iemand pas haten als je ook van diegene kunt houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is onverschilligheid het toverwoord in het antwoord. Zowel liefde als haat zijn sterke emoties. Om iemand te haten, moet diegene je wel iets doen. Anders zou hij/zij je onverschillig laten. Voor liefde geldt eigenlijk ook dat onverschilligheid het tegenovergestelde is. Om iemand te haten, heb je meestal eerst van iemand gehouden of veel om iemand gegeven, die je vervolgens blijkbaar erg gekwetst heeft. Want als je eerst niet veel om iemand gegeven hebt, "verspil" je je energie niet aan haat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zeggen tegenwoordig veel te veel dingen met haat, haat is een groot woord, maar zeker geen goed woord. Bij haat wens je in mijn ogen iemand dood of gewond of je wenst diegene geen goed leven. Ik denk dat dat niet bij iemand is waarvan je veel houd.

Natuurlijk kan het zijn dat je diegene even vreselijk niet aardig vindt en gemeen, vals enzovoort. Maar haten lijkt me sterk.

Je moet verkrachters en moordenaars zonder goede reden haten, niet degene waarvan je houd. Vind ik:P

Mijn vriendin zegt ook wel eens dat ze me haat, maar dat meent ze echt niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefde is blind...als je hem/haar haat kun je hem/haar niet luchten of zien..

Het komt omdat liefde iets is waar de vlinders in je buik dol van worden, haat kunnen die vlinders in 1 klap doden.

Waarom het zo dicht bij elkaar ligt, omdat een haat/liefde verhouding een relatie heel menselijk maakt, ik hou ook niet elk moment van de dag van mijn man, kan hem ook wel eens achter het behang plakken...

Een paar voorbeelden die liefde en haat heel dicht bij elkaar brengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liefde voelen maakt kwetsbaar, je bent dus snel te kwetsen, en dan komen er andere emoties zoals haat.
liefde en haat zijn beiden sterke emoties. iemand kan je maken of breken als je jezelf open stelt, kwetsbaar opstelt