Iemand tips voor slapeloosheid?

Heb al een paar jaar last van slapeloosheid, om een uur of 3 word ik wakker en slaap niet meer in. Ik heb een spygoloog al geprobeerd maar niks help. Dus mensen, tips Please?

Weet jij het antwoord?

/2500

Slaappillen

Schaapjes tellen

Ja probeer aan hele saaie dingen te denken. Denk bijvoorbeeld alleen maar groen... Groen.....groen......

Klinkt gek maar als je niet in slaap komt moet je masturberen. Daarna val je makkelijker in slaap. Zorg er ook voor dat je overdag genoeg beweging krijgt.

Download smart alarm clock in de appstore

7u eruit 23u erin. Maar dat heb je vast al geprobeerd. Verder werkt sporten/hardlopen in de avond bij mij ook er goed.

Geef je over aan het feit dat je niet kunt slapen. Schrijf de dingen die je bezighouden op. Ontspan.

Grootmoeders tips om beter te slapen Zo is er een aantal huis-, tuin- en keukentips tegen slapeloosheid: * Neem bijvoorbeeld een beker warme melk voordat je naar bed gaat. Warme melk bevat namelijk het aminozuur tryptofaan dat mede zorgt voor de productie van serotonine. En serotonine is weer onderdeel van het slaap-waak ritme regulerende hormoon melatonine. * Kies voor een uitgebreide lunch en juist voor een lichte avondmaaltijd (op zijn laatst 3 uur voor het slapengaan). * Bezoek een sauna of boek een massage, dat zorgt voor de nodige ontspanning. * Zorg voor een vast patroon voor het slapengaan. Zo wennen je lichaam en geest langzaam aan een vaste voorbereiding op het slapen gaan. * Neem ’s avonds altijd een warm bad of een warme douche. * Ga aan het einde van de middag of direct na werktijd een half uur energiek sporten, een wandeling maken of lekker bezig in huis of tuin. Hierbij kunnen de gedachten even op ‘nul’, vermindert stress en wordt je alvast een beetje moe. * Vermijden tv kijken en computeren - uitzondering is chatten @ proud natuurlijk - in de avonduren. * Doe wat ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan, wanneer je al in bed ligt. Span bijvoorbeeld 10 seconden je hele lichaam aan, laat daarna weer los en herhaal meerdere malen. Of neem een kleur in gedachten en maak die in je hoofd donkerder bij inademen en lichter bij uitademen. * Zorg dat je slaapkamer donker en niet te warm is.

Bronnen:
http://www.gezondheidsplein.nl/topic/35

Zorg voor een goed dag-nacht ritme door overdag( liefst buiten )genoeg beweging te krijgen. Als het dan 's avonds 11 uur is moet je goed slaperig zijn.. Doe iets waar je echt door ontspant in de avonduren. Bij mij werkt een saunabezoek erg goed. Drink géén echte koffie en ook geen alcohol.

ik denk altijd aan de vakantie, bijv. in frankrijk, dat ik stokbrood ging halen enz enz . dat helpt bij mij altijd, een verhaal 'verzinnen'.

Geniet van het fet dat je helemaal nix hoeft te doen. Voel hoe je lichaam het bed raakt. Begin deel voor deel te ontspannen. Eerste je voeten. Even later je enkels dan je kuiten en werk zo langzaam naar boven. Ondertussen ben je je bewust van je diepe regelmatige ademhaling. Visualiseer bijv dat je in een zonovergoten weiland ligt. Of andere plek die je mooi vind. Rustige muziek erbij kan ook helpen. Succes en slaap lekker

Masturberen of sex werkt fantastisch. Of een boek lezen, kan ook. Maar soms moet je even opletten hoe laat je eet en minimaliseer je screentime. Dus geen computer en tv voordat je je bed induikt. Anders blijf je vrij rusteloos. Een andere veel gemaakte fout is even een korte workout voor je gaat slapen, dan kom je heel moeilijk nog in slaap.

Heb dit ook een tijd gehad: het beste is voor het slapen gaan niet meer achter een computer gaan maar even een stukje lopen. En als u bent ligt luister naar de geluiden om u heen zonder dat u bedenkt wat het is. Hoor gewoon de geluiden wegsterven.

Je gehele lichaam bedekken met je deken. Het warm krijgen. En probeer je eigen plek in bed te vinden

Ik gebruik al jaren melatomatine, een a twee tabletjes twee uur innemen voor het slapengaan. werkt prima en ben 's morgens altijd uitgerust wakker

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100