De cito-score is afgezet tegen de landelijk gemiddelde score voor de toetsen.

Toegevoegd na 1 minuut:
(van alle deelnemende scholen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dit het antwoord op je vraag:

Hoe wordt de standaardscore berekend?

Als de Cito-toets klaar is, stuurt de basisschool de antwoordbladen naar het Cito waar deze door de computer worden ingelezen en verwerkt. Hieruit volgt dan automatisch na drie à vier weken een leerling-rapport. In dit leerling-rapport worden de resultaten weergegeven in een getal (de Cito-score). De scores bij de Cito-toets lopen van 501 tot 550. Over het algemeen gaan kinderen in Nederland bij een score van 520 en lager naar het voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo) en met een score van 545 en hoger naar het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (vwo).