Waarom is het op dit moment ten oosten van de Biesbosch zo'n stuk kouder (-10.7 gr.) t.o.v. de rest van Nederland (zie plaatje van 15:00u)

Toegevoegd na 2 minuten:
bron: buienradar.nl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (3)

de biesbos is een open stuk... en op open stukken is het in het algemeen altijd veel kouder...
ook kan daar de luchtstroom sterker zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de kustprovincies heerst een zeeklimaat en verder landinwaarts hebben we een overgangsklimaat dat altijd 's winters iets lagere temperaturen veroorzaakt en 's zomers iets hogere temperaturen dan bij een zeeklimaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon daar :)
En inderdaad, het is hier erg koud, en de verklaring is eigenlijk gewoon midden in het land, dus ver van de kust, en tja... het kan natuurlijk ook toeval zijn :)

Toegevoegd na 46 seconden:
En uit ervaring kan ik je zeggen, de wind hier waait vrij hard, dus de gevoelstemperatuur ligt nog lager omdat het hier voornamelijk akker is :S