Wordt je ook bruin als je in het bos loopt en de zon schijnt fel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3K

Het beste antwoord

Ja.
Omdat je niet bruin wordt van de zon, maar van de UV straling, die ook door de bomen heen je huid kan bereiken. In de schaduw (van je huis bv) wordt je ook bruin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet echt flink bruin, maar je krijgt een buitenkleurtje, bijvoobeeld groen....(geintje).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wel.
Zoals Ikkie schrijft wordt je bruin door UV-straling van de zon. Ik denk zelfs dat je op een bewolkte dag bruin kunt worden, omdat bepaalde UV-straling door de wolken heen komt.
Ik vond op wiki nog wel een interessant stukje, hoewel daar niets in stond over UV-licht door bomen heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zelfs in de schaduw wordt je bruin.
Het is dus belangrijk om ook dan te zorgen voor bescherming tegen de straling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt ook af van de pigmenten, in het bos vind je rust, daar wordt je mooi van, je krijgt een gouden glans op het gelaat, de ogen gaan stralen de zon