Hoe kan dit?

Een tijdje terug, was mijn moeder aan het koken, en had ze op het aanrecht, een kaasje neergezet. even later kon ze het nergens meer vinden. we hebben overal gezocht. nergens te bekennen.
na lekker gegeten te hebben(zonder kaasje), ruimde me moeder af, en ja hoor, daar op het aanrecht, waar ze het eerst had neer gezet, stond op eens dat kaasje. we schrokken ons rot!!!

het is altijd een mysterie voor ons geweest.

kan iemand hier een verklaring voor geven?

PS. Kan dan niemand hier even een SERIEUS anord geven? i bedoel het heel serieus, en ik snap best dat er om gelachen word, maar er zijn grenzen.
ik wil graag een serieus antwoord!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dit is zeer waarschijnlijk een ernstig geval van tijdelijke kaasblindheid geweest, zeer besmettelijk en jullie hebben werkelijk geluk gehad dat het zo snel voorbij is gegaan, normaal gesproken duurt kaasblindheid 2-3 maanden! Hadden jullie wellicht asperges als avondeten? Daarvan wordt door enkele geleerde beweerd dat het (vooral in gepureerde vorm) zou helpen tegen diverse ziektes zoals kanker en dus ook kaasblindheid.

Wanneer er inderdaad sprake was van asperges bij jullie avondeten zou ik graag de volgende informatie ontvangen:

* Hoeveelheid per persoon vermenigvuldigd met de respectievelijke BMI's
* Vers of uit blik
* Indien vers: hoe lang of kort hebben ze gekookt
* Was het als hoofdgerecht of als bijgerecht
* Had men nadien last van geurige urine of faecaliën?

In het kader van een langlopend wereldwijd onderzoek zouden uw gegevens van zeer groot belang kunnen zijn!
Bij voorbaat dank voor een serieuze reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dit verschijnsel is in 1906 beschreven door John Cheddar als de 'walking cheese'. Kaas loopt soms spontaan weg, helemaal bij kamertemperatuur. Dat ie later weer op de aanrecht stond, betekent dat ie alleen maar een rondje is gelopen. Daar had je moeder geluk mee, want voor hetzelfde geld was ie weggelopen.
(Nou nee, niet voor hetzelfde geld, bedenk ik me nu...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Voor de humoristische zin tussen haakjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit te shaken op mijn stoel +10
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL!! voor je genialiteit een +1 :D (jammer dat ik je niet 20x kan plussen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig, echt heeel leuk. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahaha +1
Het kaasje wilde misschien (nog) niet gegeten worden?

Natuurlijk kan ik je een antwoord geven. En een heel uitgebreid antwoord ook nog. Maar dan ga ik het over dimenties hebben. Met als resultaat dat er een hoop kritiek op komt, omdat men dit niet begrijpt, of af doet als onzin. En deze afgang wil ik mijzelf even besparen...

Dus als een ander dat wel wilt uitleggen mag die dat doen. Ik beperk me even tot de bovendste zin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
**Een heel aantal Nederlands blijft lastiger als je denkt, en je bent het vaak nodig.** ???????????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dementie lijkt me in meerfout niet echt de oplossing CGvdB. Dit zou inhouden dat je het over Alzheimer-achtige dingen hebt...
Dat moet een verdwijning geweest zijn... Dat kan niet anders...
Dat komt voor en is niet iets om je zorgen om te maken... Het gebeurt soms... en het heeft alleen iets te betekenen voor de persoon die er direct mee te maken heeft...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou geloof me het is soms mogelijk om over dingen heen te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons thuis was de kaas weg en bleef weg. Wel vonden we onze poes opvallend dik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihihihihi... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
xD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 hihihi
o, waren jullie dat?
ik heb me destijds rot gelachen om die grap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mis ook wel eens een stuk kaas, regelmatig gebeurt het dan ook dat de muizen achter de plint vandaan om te vragen of ik ook nog oude kaas heb. (vrij naar "dingetje - Praat geen poep")
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was het geen hans kaaszan.

ik kan over dit onderwerp uitwijden tot en met maar ik heb ook geen zin ,zoals iemand al aangaf,om uitgelachen of iets dergelijks.
maar ik kan je wel zeggen dat het voor komt dat dingen verdwijnen en plots weer opduiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hans kaaszan is overreden door een:......goochelTRUCK
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wist niet dat hij een ongeluk heeft gehad ,hhahaahaha
de hele kaas was nooit zoek.
er zal wat voor hebben gestaan of op hebben gelegen.
of jullie hebben met je neus gezocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zocht laatst een tijdje naar iets wat ik gewoon in mijn handen had... Net zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke huisgenoten hebben jullie nog meer?
Probeer vooral aan vijftienjarige broertjes te denken.

Enneh - ik zocht eens naar een dunschiller. Die moest in de keukenla liggen. Hele keukenla drie keer doorgewoeld, geen dunschiller te vinden.

Na het eten en de afwas opende ik de la om het bestek er in te leggen. Het eerste dat me opviel was: de dunschiller.

Pas later bedacht ik me dat we net een nieuwe dunschiller hadden gekocht. De oude was wit, de nieuwe rood. Toen ik zo zocht, zocht ik waarschijnlijk onbewust naar iets wits - en zag ik dat opvallende rode ding automatisch over het hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar die kaas zal niet opeens een andere kleur hebben gekregen... :P
Jullie hebben de kaas gewoon over het hoofd gezien. Of er stond iets voor die kaas. Anders heb ik echt werkelijk geen idee.