Wat kun je aan je schoenen doen, dat ik niet elke keer uit glij en val door de gladheid?

Ik heb speciale schoenen, maar ik val steeds als het zo glad is. Kan ik hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En val je dan niet meer, met sokken over je schoenen heen?

Antwoorden (10)

Je kunt sneeuw ijzers onder je schoenen bevestigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn speciale sneeuwkettingen voor schoenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals wij vroeger deden...oude sokken over je schoenen doen... dus aan de buitenkant...
dat helpt echt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoenen met spikes eronder. Heb je ook goed grip.
13 jaar geleden
Wat ik altijd doe als het zo spiegelglad is..is het volgende:

Ik bind een stel, liefst metalen, pannensponzen onder mijn schoenen en heb daardoor aanzienlijk meer grip op de weg.

In plaats van touw om er omheen te binden kun je het best wat dikker/sterker ijzerdraad nemen.

En reken er maar op dat dit fantastisch loopt en perfect werkt.

Dus weet je nu wat je te doen staat, hè..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij halfords kan je een soort van touwen netje kopen welke je om je schoen kan doen. Het is momenteel in de aanbieding en bekijk de folder maar eens:
http://epub01.publitas.nl/Halfords_folder/8/magazine.php#/spreadview/2/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf net bij de schoenmaker metalen krammetjes gekocht. Die bind je met een dik elastiek (zit er bij) onder je schoenen. Ongeveer zeven euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of snowsteps, zelfde idee, iets andere uitvoering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik draag aangepaste schoenen met een te gladde zool.
deze schoenspikes helpen goed, het is een hak met klittenband.
wel kostbaar, 29,95 per twee
als je het geld kunt missen denk er dan aan de juiste maat te bestellen. ik had eerst te grote.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals in grootmoe's tijd, met tennisraketten eronder gebonden, denk dat men daar de sneeuwtouwen van een x - fabrikant heeft van afgeleid