nuancering
1) Kleurafwisseling 2) Nuance 3) Schakering '
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor
d
fremar
13 jaar geleden
Wat meer details over een standpunt geven, zodaat het duidelijker wordt. En je kunt ook onderscheid aanbrengen tussen onderdelen van je vraag of standpunt. De vraag nuanceren bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer duidelijkheid, extra toelichting, details erbij, wat uitgebreider.

Een heel simpel voorbeeld: je zegt: ik hou niet van vakantie
Maar als je zegt: ik hou niet van vakantie, omdat ik het vervelend vindt om in een hotel te slapen en omdat het eten anders is als in nederland.
Dan breng je het dus iets genuanceerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met nuancering breng je gradaties aan, bekijk je het vanuit verschillende gezichtspunten. Voorbeeld (met "kleur"): niet zwart en niet wit maar verschillende grijstinten.