wie kan mij helpen bij het bedenken van een afstudeeropdracht bij belasting- administratie kantoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
welke opleiding?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opleiding Bedrijfseconomie!

Antwoorden (2)

Hoe ziet accountancy er over 10 jaar uit.

De overheid wil de vrijheid om voor een bepaalde accountant te kiezen steeds meer inperken. In de relatie tussen accountant en klant zal de komende jaren mogelijk veel veranderen. Dat zou een aardig onderwerp voor een scriptie kunnen zijn.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Paulus811, erg bedankt voor je reactie!
Ik vind het inderdaad een interessant afstudeeronderwerp:) De toekomst voorspellen over een periode van 10 jaar is vrij lastig maar het moet wel lukken. Enkele bekende BE voorbeelden van afstudeeronderwerpen zijn:
• het ontwerpen van een Administratieve Organisatie met Interne beheerspunten;
• het uitvoeren van een winstgevendheidanalyse;
• het ontwikkelen van een kostprijsmodel;
• het ontwikkelen van een management informatiesysteem;
• het ontwikkelen van een kostendoorbelastingssysteem;
• het ontwikkelen van een kwaliteitszorgsysteem. Deze onderwerpen zijn meestal van toepassing op wat grote ondernemingen. Mijn voorkeur naar een onderzoek ligt meestal op het gebied van AO/IC en risicomanagement. Het administratiekantoor bestaat uit 10 medewerkers waar ik mijn afstudeeropdracht ga uitvoeren. Dus ik hoop dat het onderwerp wel voldoet aan de verwachtingen van mijn opdrachtgever. Ik neem aan van wel.
Het effect van verrekenen door de belastingdienst als mensen al financiële problemen hebben