Als er iets belangrijk,s te doen is met B.N ,ers is er altijd een rode loper waarom een rode loper

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Het bestaat al sinds 485 voor Christus en was toen al een traditie om koningen en hooggeplaatsten te verwelkomen.

Toegevoegd op 30-05-2009 17:51:21
Vermoedelijk was toen de verfstof benodigd voor het juiste rood enorm duur en een privilege die alleen koningshuizen zich konden veroorloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een heel ander antwoord.

De rode loper is ontstaan in India toen Jahangir,
keizer van 1605 tot 1627, op nieuwjaarsdag zijn zwager bezocht. Om het evenement luister bij te zetten, plaveide hij de weg tussen zijn huis en het paleis met zo een loper, versierd met goud zodat het geëerde bezoek niet in aanraking kwam het plaveisel.
Plaatje bij antwoord