Mag een werkgever je mobiel afpakken? (zie toelachting)

Sinds een aantal weken is er bij mij op het werk een nieuwe regel. Zodra je tijdens wordt betrapt op bellen of sms'en tijdens werktijd, dan wordt je mobiel afgepakt door de leidinggevende. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.1K

Het beste antwoord

Hij mag je mobiel niet afpakken, dit is privé eigendom. Maar hij mag je wel verbieden om tijdens werktijd te telefoneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ligt eraan hoe lang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind van niet dat is toch privé eigendom maar ik snap Dat bedrijf ook wel ik zou het ook niet fijn vinden als mensen die voor mij werken de hele tijd stonden te sms'en of bellen dan werken ze toch niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou de cao er eens op na lezen
ik denk van niet maar kan het me wel voorstellen als er binnen een bedrijf continu tieners lopen te bellen word een werkgever het wel zat die bedenkt dan zomaar iets zodat jullie lekker geld voor hem kunnen verdienen en pakt dan je mobieltje maar af