Wat maakt X zo bijzonder

Het valt mij op dat de hoofletter X momenteel veel wordt gebruikt om (merk)namen en/of reclameuitingen 'op te fleuren'. Wat maakt die 'X' nou zo geliefd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

De X is goed van vorm, mooi symmetrisch
De X is spannend, de grote onbekende
De X is lief, staat ook symbool voor 'kusje'
De X is groot, zijn de grootste maten
De X is een veelvoud, zoveel x

Kortom de X is een veelzijdige letter/symbool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk verwoord +1

Andere antwoorden (3)

Het gebruik van de letter X staat vaak voor groot of extra. Het vergroot je aanzien en geeft iets extra's denk aan X factor. In het Capelse de woonboulevard Capelle XL genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ach, die stelt ook niet zo veel voor. Kan je beter de hoofdweg nog iets verder doorrijden naar Alexandrium 3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er inderdaad woonboulevards zijn die alles beter bij elkaar hebben. Het gebied bij de Hoofdweg is ook zeker niet ideaal. Alleen de winkels in Alexandrium 3 zijn anders dan de grotere winkels van Capelle XL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XL kan ook gewoon 40 betekenen (Romeinse tekens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar ik geloof niet dat we aan de 40 winkels gaan komen. Net even gekeken op www.capellexl.nl maar dan staan er maar 15
Alles waar de letter X aan toegevoegd wordt, moet een mysterieuze betekenis toevoegen.
Toen ze niet wisten wat Röntgenstralen precies waren noemden ze het X-rays.
Daar zijn ze heel lang mee doorgegaan:OS X, X-files, X-factor, X-box, X-Wing Fighter,X-Plane, etc.
Kortom, allemaal magische producten met onvermoede kwaliteiten...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol, bij OS X is het gewoon de tiende versie
(X = romeinse tien). En alle kwaliteiten daarvan zijn geen vermoedens hoor:)
AWM
14 jaar geleden
Ja, op dit punt heb je helemaal gelijk!
De X is bijzonder omdat het staat voor vrouw, en alle vrouwen zijn bijzonder.